sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

גרונלונד מוסיף לזה את : . 5 מיבחן ההצבה - Placement test הנועד להעריך את מצב הידיעות של תלמיד טרם ההוראה . המיבחן המאבחן והמיבחן המנבא עוסקים בפרט הניבחן ו באיכות הביצוע שלו בלבד . המיבחן המנבא נועד , למעשה , לנבא יכולת טרם הלמידה , בעוד שהמיבחן המאבחן נועד לגלות את נקודות התורפה בלמידה של הפרט . מיברון זה בא לגלות במה , כיצד ומדוע נכשל התלמיד . אגב , גם תורנדייק וגם בלום מציינים שניתן להשתמש במיבחני הישגים ובמימצאיהם כבמיבחנים מאבחנים . בעקבות זה ניתן לסווג מיבחנים ל- 3 קבוצות כדלקמן : . 1 מיבחני איבחון ( מיבחנים דיאגנוסטיים ) מיבחנים אלה ניתנים לחלוקה על פי יעדיהם , כדלקמן : א . איבחון תלמידים - מעקב אחר התהליך בו עובר התלמיד בדרכו אל התוצר הלימודי . חשיפת סיבות הכישלון של תלמיד , מציאת המקום בו "נתקע" התלמיד בדרכו להשגת התוצר הלימודי וסיבות " ההיתקעות . " ב . איבחון תכנית לימודים - מציאת הקשיים בחומר הלימודי , חשיפת החלקים הלימודיים הטובים והיעילים , סיוע להחלטות בדבר התאמות , תיקונים ושיפורים בתכנית . מציאת מידת ההתאמה של תכנית לצרכי קבוצת תלמידים מסוימת . ג . איבחון דרכי ההוראה - קביעת יעילותו של השיטות והדרכים בהן נקט המורה בהוראת החומר . Gronlund , N . E . , "Measurement and Evaluation in Teaching 1 ( 3 rd ed . ) McMillan Co ., N . Y . , 1976 , p . 16 .

הוצאת דקל - פרסומים אקדמיים בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help