sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

הקדמה המיבחן הוא עדייו אחד המכשירים ההוראתיים-חינוכיים החשובים בהם נעזרים בית הספר ומוריו . פנים רבות לו למיבחן . להלן נתאר בקצרה ונגדיר סוגים שונים של מיבחנים . אחד הסיווגים של מיבחנים הוא לשלושה סוגים כדלקמן : . 1 המיבחן המסכם - Summative test הנועד להעריך את הישגי התלמיד עם תום ההוראה . . 2 המיבחן המעצב - Formative test הנועד להעריך את ההתקדמות בלמידה של תלמיד תוך כדי מהלך ההוראה . . 3 המיבחן המאבחן r 3 ? nn-Diagnostic test להעריך את קשיי התלמיד במהלך ההוראה . תורנדייק מוסיף לזה סוג נוסף : . 4 המיבחן המנבא Prognostic test -הנועד לנבא את סיכוייו של נבחן בלמידה בעתיד . שני הראשונים , המיבחן המסכם והמעצב , הם מיבחני הישגים השוואתיים המציינים את מקומו של הפרט בכיתה . ההערכה במקרה זה היא כמותית מעיקרה . Bloom , B . and Hastings , T . ( j Madaus , G ., "Handbook on Formative and Summative Evaluation of Student Learning " McGraw-Hill Co ., N . Y ., 1971 . Thorndike , R . L . < £ Hagen , E ., "Measurement and Evaluation in Psychology and Education " . John wiley and sons , N . Y . , 1961 , p . 278 .

הוצאת דקל - פרסומים אקדמיים בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help