sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

קו התקציב ברור לנו , שהצרכן חי בעולם בו קיים המחסור . משמעות הדבר לגביו היא העובדה , שלא כל סל מוצרים הוא בהישג ידו . הדבר נ ובע מכר , טסר ההוצאה של הצרכן על מגוון המוצרים השונים לא יכול לעלות על הכנסתו של הצרכן . מכאן צריך להיות מובן , כי המודל אותו אנו מתארים הינו חד-תקופתי , כשהפרט אינו יכול ללוות על מנת לצרוך יותר מהכנסתו . אם נניח כי בשוק יש וז מוצרים שונים ונטמן ב - . ק - 1 ,..., ת ) ו ) את מחירו של המוצר ה , ו - וב 1 - את הכמות שהצרכן צורך מהמוצר ה - ו , הרי שהסל ( * X ) יהא בהישג ידו של צרכן שהכנסתו היא 1 אם מתקיים P X + P X + ... + P X < 1 - 0 חח 11 2 2 בצורה האופטימלית . ההנחה המרכזית - במסגרת הדיון המנסה להסביר את התנהגות הצרכן - הינה הנחת הרציונליות . מא וחר י ותר , אנו נפרט ונציג בא ופן מדוייק את מ שמעות הרציונלי ות של הצרכן , אך בינתיים נוכל להבין שהכוונה בהנחה זו היא , שהפרט פועל במסגרת מערכת של חוקים עקביים . כך למשל , כאשר מר רובינשטיין קונה לעצמו את החליפה האדומה עם כפתורי הזהב יחד עם המכנסיים הצהובים , אנו לא נסביר קניה זו בשיגעון חולף ( או קבוע ) של מר ר ובינשטיין ה נ"ל , וכמובן שלא נוכל להסיק מכך שמר רובינשטיין הינו טיפוס לארציונלי ; משום שבהחלט יתכן שקניה זו הינה החלטה א ופטימלית , המתא ימה למערכת העדפותיו של מר רובינשטיין ( נא לא לשכוח , שטעם רע הוא חלק מזכויות הפרט בחברה שלנו ) . לעומת זאת ניתן לתאר את המקרה הבא : מר ... ( השם והכתובת שמורים במערכת ) ניתקל בשעת טיולו היומי בשוק בדוכן , אשר עליו שתי ערימות של עניבות זהות . להפתעתו התברר לו כי בערימה הראשונה מחיר העניבה 30 ל י ובער ימה השניה 40 - לי . לשאלתו מהו ההבדל בין העניבות , נענה על ידי המוכר , כי ההבדל הוא . * ו 10 כאשר יחליט מר ... לבחור בעניבה מהערימה השניה , הרי שהוא יוגדר כלא רציונלי . ( בהנחה שהעניבות אמנם זהות )

הוצאת דקל - פרסומים אקדמיים בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help