sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

i . vn הצרנן ? כאשר אנו נוקטים במ ו נח "צרכן" אין אנו מתכוונים בהכרח לפרט בודד . להיפר , ברוב המקרים אנו מזהים מושג זה 'גם המשפחה , שהיא היחידה הצורכת הבסיסית . ההחלטות במשפחה יכולות להתקבל על ידי כלל חברי המשפחה או על ידי פרט בודד שנבחר על ידה לקבל החלטות בתחום מטויים . כר למשל , ברוב המקרים המשפחה תחליט באמצעות אם המשפחה על צריכת הירקות בשבוע הקרוב . יחד עם זאת , ראוי להדגיש , כי אנו מ סתכלים על המשפחה כעל יחידה אטומיסטית , במובן שניתן לדבר על " העדפותיה של המשפחה . " ז והי הנחה שמבחינה פורמלית עלולה להיות הנחה חזקה משום שלא תמיד ניתן לגזור את העדפת הקבוצה מתוך האינפורמציה על העדפת הפרטים המרכיבים את הקבוצה . אנו , כאמור , נתעלם מבעיה זו , ולכן כאשר ננקוט במונח ייצרכןיי יהא ברור לנו שהמדובר בגוף בעל מערכת העדפ ות ברורה . הבעיה שהצרכן ניצב בפניה שתי פנים לה . צידה האחד של הבעיה יציג את הצרכן כבעל הכנסה , העומד לפני שוק המוצרים ומעוניין להוציא את הכנסתו על מגוון המוצרים השונים בצורה האופטימלית . צידה השני של הבעיה מתייחס לעובדה , כי הכנסתו של הצרכן גם היא איננה מתת-שמים , ועל מנת ל השיגה י « ו לעמול . הווה אומר , עבור פרט נתון , ככל שיעמול מספר רב י ותר של שעות - הכנסתו תהיה גדולה יותר . ושוב עומד הצרכן בפני הדילמה : כמה שעות להקדיש לעבודתו ? תורת הצרכן מציגה תיאוריה עקבית , המנסה להראות כיצד פותר הצרכן את שתי הבעיות בפניהן הוא ניצב . בראשות הדיון אנו נצטמצם לצידה הראשון של הבעיה : צרכן בעל הכנסה נתונה עומד מול מגוון המוצרים שמחיריהם נתונים לגביו - ועלי ו להחליט כיצד לחלק את הכנסתו בין המו צרים הללו . 1 בעית הצרכן

הוצאת דקל - פרסומים אקדמיים בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help