sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

תהיה מיוצגת במדגם יחסית לגודלה באוכלוסיה . בתוך כל שכבה הדגימה היא מקרית . פרמטרים וסטטיסטים . את נתוני המדגם ניתן להציג בצורות עוונות בהתאם לאופי הנתונים ומטרת המחקר . דרכי הצגת הנתונים נסקרו באריכות בחלקו הראשון של הספר . ניתן להציג התפלגויות שכיחות , לחשב מדדי מרכז ומדדי פזור , או לחשב את הקשר בין משתנים . כל המדדים המחושבים על נתוני המדגם נקראים סטטיסטים . אותם מדדים , לו היו מחושבים על נתוני האוכלוסיה ( אפשרות היפוטטית בלבד לגבי רוב המחקרים , ( היו נקראים פרמטרים . סטטיסטים ופרמטרים הם אותם המדדים , אלא שהראשונים מבוססים על נתוני מדגם , והם בדרך-כלל היחידים שניתנים לחישוב , בעוד האחרונים הם המדדים המקבילים באוכלוסיה כולה . המטרה בכל מחקר היא לאמוד , בצורה מדויקת ככל האפשר , את הפרמטר . על-ידי הסטטיסטי המתאים . הקבלה לכך היא המצב , בו מנסים לקלוע בחץ למרכז המטרה . מרכז המטרה מסמל את הפרמטר , בעוד שמקום הפגיעה של החץ ( המדגם ) הוא הסטטיסטי . במחקרים אחרים המטרה היא לבדוק השערה ספציפית לגבי פרמטר , כמו למשל , האם ממוצע האוכלוסיה , מתוכה הוצא המדגם , הוא 100 נקודות , או לא ? בעזרת הסטטיסטי , שהוא ממוצע המדגם , ניתן לענות על שאלה כזו . אם ממוצע המדגם רחוק מאד מ- , 100 התשובה היא שלילית . בפרקים הבאים יוצגו הטכניקות המפורטות של אמידה ( פרק בי ) ובדיקת השערות ( פרק גי ) לגבי פרמטרים שונים . כמו כן יוצגו המכנים המשותפים של שתי מטרות אלו . תהליך ההסקה הסטטיסטית כולל בתוכו הוצאת מדגם , חישוב הסטטיסטים והסקת המסקנות לגבי הפרמטרים בצורה של אמידה או בדיקת השערה . מוצג 1 . 1 מתאר תהליך זה .

הוצאת דקל - פרסומים אקדמיים בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help