sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

ממציאים אסטרטגיה מחדש דרך למידה אסטרטגית הדרך להשגת מטרה זו בארגונים היא באמצעות הבניית תהליכים שיטתיים . פעולה חד פעמית אינה מספיקה , ומילות תמריץ לבדן לא יובילו להשגת המטרה - לא משנה כמה פעמים חוזרים עליהן או באיזו עוצמת קול . כעת עלינו להתאים את תהליכי התכנון לסביבה החדשה . שיטות התכנון המסורתיות שמושתתות על מספרים נועדו לעידן שונה ויציב יותר , וכיום הן כבר אינן תקפות . בסביבת האמ”מ הדגש חייב להיות על תובנות , רעיונות והתחדשות מתמדת . נחוצה שיטה דינמית ליצירת אסטרטגיות מנצחות , ולשינוי האסטרטגיות כאשר הסביבה משתנה . עלינו לשנות גישה : מ”אסטרטגיה כתכנון” ל”אסטרטגיה כלמידה . ” לפני שמונה שנים , בספרי הראשון ממציאים אסטרטגיה מחדש , הצגתי תהליך שנקרא “ למידה אסטרטגית” – שיטת הנהגה מעשית שמתרגמת רעיונות אלה לעשיה בפועל . למידה אסטרטגית היא תהליך מבוסס למידה , שבאמצעותו יוצרים ומיישמים אסטרטגיות פורצות דרך . בשונה מאסטרטגיות מסורתיות , שנועדו לחולל שינוי חד פעמי , למידה אסטרטגית מובילה להסתגלות מתמשכת . כפי שממחיש תרשים , 3 התהליך כולל ארבעה צעדים : למד , התמקד , הערך ובצע . צעדים אלה קשורים ומסתמכים זה על זה , והם חוזרים על עצמם ( כצעד חמישי ) במחזור רצוף . במהותה , למידה אסטרטגית היא מודל “ מתובנה לפעולה . ” האתגר המנהיגותי הוא לחזור עליו שוב ושוב , כך שהארגון חוזר ולומד מפעולותיו ומסקירת סביבתו , ואז משנה את האסטרטגיות שלו בהתאם . למידה אסטרטגית משלבת בתהליך אחד אסטרטגיה , למידה והנהגה . הרעיונות והכלים שביסוד הלמידה האסטרטגית כבר מיושמים במגוון ארגונים , לרבות אקסון מוביל , אריקסון , דה › - יו , נוברטיס , בנק המשכנתאות הפדרלי של אטלנטה , תנועת הצופות של אמריקה , והנרי שיין בע”מ . המנהלים שעבדתי עמם השתכנעו שהארגונים שלהם הושפעו באופן ממשי מתהליך הלמידה ומהמושגים שמהם התהליך קיבל השראה . שיטת הלמידה האסטרטגית אף הפכה לבסיס לימודי האסטרטגיה בתוכנית המנהלים של בית-הספר למנהל עסקים באוניברסיטת קולומביה . שטבועה בהם היכולת להבין את הסביבה המשתנה , ולתרגם במהירות את התובנות החדשות לפעולה . זוהי אינה גישה חדשה , ולמעשה , היא הפכה למוטו נפוץ בספרות ובשיח בנושא עסקים . אולם , קל מאוד לפזר מילים באוויר . האתגר האמיתי טמון ביצירת התהליך שיתרגם את רעיון השינוי לכלל מעשה .

דיונון הוצאה לאור מבית פרובוק בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help