sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

ההקשר התחרותי החדש כדי להבין את בסיסו של הנוף התחרותי של ימינו , כדאי לבחון אותו בהקשר ההיסטורי . לאורך ההיסטוריה ניתן לזהות ארבע מהפכות גדולות שיצרו מגמות ארוכות טווח . כל אחת מהן בישרה על עידן חדש , שהציג אתגרים וכללי הצלחה שונים לגמרי . אלה הן : העידן החקלאי , העידן התעשייתי , עידן המידע והעידן הנוכחי – שמכונה על ידי הסופר וחוקר המגמות , דניאל פינק , “ העידן המושגי” ( ראה תרשים . ) 1 שים לב לקצב השינויים . העידן החקלאי נמשך קרוב 10 , 000-ל שנה , התעשייתי ארך 200 שנים , ועידן המידע . 50 העידן המושגי הוא רק בן . 10 המעבר מעידן המידע לעידן המושגי היה קיצוני . עידן המידע עסק בנפח ובתפוצת נתונים . המידע הפך למצרך שהוגדר כשופע , זול ובר העברה מהירה . אלא שבעידן המושגי , השגת מידע חדלה מלהקנות לנו יתרון תחרותי . כיום היתרון נובע מהבנת הררי המידע שכבר יש לנו . כושר הבנה , יצירתיות ויכולת למזג ( ולא רק לנתח ) מקבלים כיום חשיבות עליונה . כדי להצליח בעולם החדש , ארגונים חייבים לבצע שינוי מהותי ולעבור למודל הנהגתי חדש ( ראה תרשים . ( 2 השינויים האלה משפיעים על התחרות בכל זירה ובכל רמה . בכל פעם שסביבה משתנה בצורה דרמטית , יש מינים שנכחדים ואחרים שמסתגלים ומשגשגים . הסתגלות ושגשוג בסביבה התחרותית המשתנה הם מאתגרים במיוחד , והם ייצרו זן חדש לגמרי של מנצחים ומפסידים . את המהירות , הגמישות והחדשנות . בכל סוגי התעשיות אני חוזר ושומע את אותו הפזמון : סביבת העסקים הופכת לקשוחה יותר . מתחרים בינלאומיים חודרים לשוק ומפגינים זריזות , חדשנות ויעילות גבוהות יותר . קשה מתמיד להשיג יתרון תחרותי , וקשה אף יותר לשמרו . ואם לצטט מנכ”ל בתעשיית שירותי הבריאות , אזי “ תם עידן הכסף הקל . כבר אי אפשר להסתמך רק על עליונות המוצר . חייבים גם להפגין יעילות תפעולית . ” התוצאה היא שכעת שם המשחק הוא “ גם וגם . ” אי אפשר לבחור בין תפעול זול לבין חדשנות גדולה . צריך גם לפעול בעלויות נמוכות , וגם להציע פתרונות טובים יותר לצרכן . אם תתרכז רק בתועלת גבוהה לצרכן , יחסלו אותך מחירים נמוכים יותר ושרשרת אספקה יעילה יותר . לחילופין , אם תתרכז רק בעלויות הנמוכות ותתעלם מצרכי הלקוחות , אז זה יחסל אותך . מטרת הספר אינה לדוש בפרטי השינויים שחלים סביבנו , וממילא הדקויות משתנות מתעשיה לתעשיה . במקום זאת , בכוונתי להבהיר את אופיה המהותי של סביבת העסקים החדשה , ולהתייחס למה שאני מגדיר כשאלה הגדולה יותר : כיצד עלינו להגיב ?

דיונון הוצאה לאור מבית פרובוק בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help