sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

מבוא המשוגע של היום היה הנביא של אתמול . המשוגע של היום היה המיסטיקן של אתמול , המשוגע של היום היה המשיח של אתמול , המשוגע של היום היה מבעלי השיח עם המגידים של אתמול , המשוגע של היום היה רדוף האקסטאזה של אתמול , המשוגע של היום היה הצייר , המשורר , המלחין , הפילוסוף של אתמול . החריג של היום היה המקובל של אתמול , החריג של היום הוא שקבע את כללי ההתנהגות של אתמול . אם כך מי הוא המשוגע , ומי החריג ? הכול תלוי בזמן ובמקום . כשחברה קובעת לעצמה כללי התנהגות , בכך היא מגדירה גם את החריג . כשיש קושי להתמודד עם החריג , הוא מוכרז כמשוגע . את התנהגותו של המשוגע מקבלים בהבנה , ואילו את התנהגותו של החריג מוקיעים . החברה מתקשה להתמודד עם החריג כי לעתים מציב החריג ראי אל מול פני החברה ; החריג מוציא לאור את דחפיה האפלים של החברה . הפסיכיאטריה נטלה על עצמה את הטיפול במשוגע , אולם שום ענף רפואי או סוציאלי לא קיבל על עצמו את הטיפול בחריג . הצביעות החברתית נכנסה לנעלי הפסיכיאטריה והסוציאליזציה , והיא המבקשת לתת מענה לחריג . בימי הביניים העלו את החריג על המוקד . שרפו את המכשפה , את הגיבן , את הגמד , כי ראו בהם חריגים של הצלם האלוהי . היום החריג הוא ההומוסקסואל , הלסבית – ואותם לא ניתן להעלות על המוקד , על אף שקיימות היום חברות שרואות בהם עיוות אלוהי . את המדורות של ימי הביניים החליפו החוקים החברתיים . החוקים החברתיים נחקקו על פי תפיסת עולמו של המשטר . משטרים דתיים פונדמנטליסטים סקלו ילדות בכיכר העיר על שלבושן חרג מכללי הלבוש המחמירים של המשטר . חאלד חוסייני , מחבר הספר ' רודף העפיפונים , ' האיר את האפלה שאפפה את החריג החברתי של המאה 20-ה באפגניסטן . חסן , שנאנס בנערותו בידי חבורת נערים ובראשם נער בשם עאסף , על שסירב להיפרד מהעפיפון שניצח במרדף העפיפונים , מוצא להורג שנים מספר לאחר מכן , יחד עם אשתו , באצטדיון העירוני של קאבול . התליין המוציא להורג את הנואפים בשם האל ובשם החברה הצבועה , הוא לא אחר מאשר אותו עאסף , שאסף אליו מבית היתומים את סוהראב , בנו של חסן המת , שישמש אותו למשכב זכר . בצד היותו רומן , רודף העפיפונים הוא גם ספר של תקופה . דרך הסיפורים האישיים אנו למדים על קורותיה של אפגניסטן : המאבקים השבטיים , שמצאו את ביטויים החריף במלחמות

דיונון הוצאה לאור מבית פרובוק בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help