sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

ג * הק D > bw : ' K ןשייסןת מבן . ה הפר ק הקדמה פרק זה מתייחס לזה 1 תם של תלמידים שעלו מאתיופיה , או שתם ילדי ע / לים . בדומה לחוויות של עולים ומהגרים באר \ ובעולם כול , 1 גם בקרב עולי אתיופיה אפשר לזהות שתי חוויות מרכזיות . האחת חוויה של אובדן ופרידה המלווה בכאב על כל מה שאבד , הניתוק מן הסביבה המוכרת , הזרות וחוסר האונים בסביבה החדשה , ואילו השנייה חוויה של התגברות וצמיחה שיש בה הזדמנות לשינוי , חלומות והתפתחות אישית . מערכי השיעורים המופיעים בהמשך מאפשרים הצצה אל שתי החוויות הנ " ל . יש לציין שתחושת שייכות , שהיא הכרחית להרגשה הכללית ולאימ \ 1 ארץ ישראל כבית רוחני , ערכי ולא רק פיזי , אינה נרכשת באופן אוטומטי עם קבלת תעודת זהות , העתקת מקום מגורים א 1 ישיבה בכיתה הטרוגנית . היא גם לא נרכשת עם ידיעת השפה , עם היכולת לתקשר בעברית , למרות שזו יכולת נחוצה מאוד . תחושה זו איננה מגיעה באופן אוטומטי אפיל ! למי שנולד כאן , אם ה 1 א חש זר בסביבתו . השייכות היא תוצר של קשר טוב עם אנשים ועם הסביבה הקרובה , שמכירה ומקבלת את השונות . רק בדרך הזו אדם מרגיש שייר , לומד לקבל את עצמו ולהסתגל . כל עולה א 1 בן של עולים הגדל על התפר בין כמה תרבויות צריך ללמוד להכיל בתוך עצמו את מורכבות זהותו . ההכרה בכך על ידי המערכת החינוכית ועמיתיו בכיתה חיונית כדי שיוכל ללמוד לחיות בשלום עם iimiuiiiiuiiimiMiiuuuiiuuiiiHHiimmiiiiiuiiiiiiiumHitmimmiuiumiiiiimiiiuiuiiiiiiiiM

מכון מרחבים ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help