sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

עולמות התוכן של הת ^ טת תכנית זו מב 01 סת על שני ע 1 למ 1 ת ת 1 כן : מודל של "האזרחות המשותפת " שפותח ע '' י מכ 1 ן מרחבים , ומושג " הכשירות התרבותית " א 1 תו מקדמים ומפתחים כותבי תכנית ז . 1 < וזרח 1 ת משותפת מאפיין מרכזי של העידן המודרני , בעולם כולו ובמדינת ישראל , הינו הרב-גוניות . מרבית בני האדם , שבעבר חי 1 בקהילות הומוגניות ואחידות יחסית , מוצאים עצמם כיום חיים במחיצתם של "אחרים , " אנשים השונים מהם בתרבותם , בדתם , באורחות חייהם ובצבע עורם . אנשים "שונים " רבים חיים בקרבה גדולה ומנהלים חיים המחייבים שית 1 ף וערב 1 ת הדדית . במדינת ישראל גרים כי 1 ם למעלה 7 . 5-מ מיליון אזרחים ואזרחיות , בעלי מגוון רב של זהויות אישיות 1 תרב 1 תי 1 ת . האזרח 1 ת המשותפת של האנשים במדינה מחייבת למידה של דרכים לחיות יחד , לקבל את השונות כגורם חיובי המחזק את החברה , כאשר כולנו לוקחים אחריות לטובת הכלל . במציאות מורכבת זו , עתידנו תלוי במידה רבה ביכולתנו ללמ 1 ד לדבר זה עם זו , להקשיב , לכבד ולתת מק 1 ם לשונ ' 1 ות הרבות שבקרבנו . מודל האזרחות המשותפת של מכון מרחבים מושתת מבחינה ערכית על מושג ההוגנות ועל הקשר שבץ זהות לנגישות . משמעותו היא מתן כבוד והזדמנויות שתת לכולם , ללא הפליה על רקע זהותם . בתוך כך , תכנית ז 1 שואפת לחזק עמדות התנהגותיות "הוגנות " י 1 תר בכיתה 1 בבית הספר 1 בכך ליצור רמת נגישות גבוהה ולאפשר לכל התלמידים לממש את הפוטנציאל האישי שלהם , ללא מכשולים ומחסומים הקש 1 רים לזהותם התרב 1 תית , למוצאם , לצבע העור 1 ע 1 ד . כמ 1 כן , התכנית מציעה מספר פעיל 1 ת 1 י 1 דרכים להעצמה 1 ללקיחת אחריות , על מנת להפוך את התלמידים לפעילים בקידום יצירת סביבה הוגנת בבית ספרם ובקהילתם . ' להרחבה ראו באתר האינטרנט של מרחבים machon-merchavim . org . il

מכון מרחבים ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help