sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:4

מב ^ תכנית ז 1 פותחה עב / ר בתי ספר יס ם"ד 1 הק 1 לטים תלמידים י 1 צאי אתיופיה 1 ע ) לים חדשים 1 כן ילידי הארץ שהוריהם עלו מאתיופיה . ( התכנית עוסקת בנושאים הקש 1 רים לקידום שילובם של התלמידים באותם בתי ספר ולעבודה חינוכית בכיתה רב-גונית . הנחת העבודה של מפתחי התכנית היא שמערכות החינ 1 ך בכלל , ובתי ספר קולטי עלייה בפרט , פ 1 עלים במציאות של שונות תרב 1 תית וריבוי זהויות , ולכך יש השלכות רב 1 ת על התערב 1 ת פדגוגית ודידקטית . השלכה מרכזית של מציאות זו היא שכיום , יותר מתמיד , הצוותים המקצועיים נדרשים לרכ 1 ש ידע ביןתרב 1 תי עשיר 1 לפתח מי 1 מנ 1 יות נ 1 ספ 1 ת על אלו שכבר יש להם , וזאת כדי לתפקד ט 1 ב י 1 תר בסביבה בעלת מאפיינים חברתיים 1 תרב 1 תיים ש 1 נים . הכישורים החדשים האל 1 כוללים בין היתר את היכולת להקנ 1 ת ערכים לקבלת האחר ; להפיג חששות ופחד מהלא מוכר ומהשונה ; לפעול למניעת סטריאוטיפים ודעות קדומ 1 ת ; לבנות יחסי אמ 1 ן 1 תקש 1 רת טובה עם התלמידים ומשפחותיהם , היכולת להכיר תפיס 1 ת תרבותיות אחרות של חינוך והור , ת 1 להבטת תהליך גיבוש הזהות בתנאים של מעבר בץ-תרבות ; להיות מודעים להשפעתם של ההבדלים התרבותיים על המרקם החברתי והחינוכי ; להתייחס למורכבות של הזהויות הקיימות בתוך כל אחד מהתלמידים , ועוד . כל אלה משפיעים על יכ 1 לת 1 של בית הספר ליצ 1 ר אקלים בית-ספרי חי 1 בי כלפי הרבג 1 ני 1 ת של התלמידים , אקלים שיעודד אכפתיות הדדית 1 אזרח 1 ת מש 1 תפת פעילה . בהקשר של א 1 כל ת"ס 1 התלמידים יוצא אתיופיה והוריהם מדובר בהתמודדות של הצ 11 ת החינוכי עם הרקע התרבותי השונה ועם ההבדלים התרבותיים ; התמודדות עם מעורבות ה 1 רית נמ 1 כה וקש" התקש 1 רת אתם ; התחשבות ביחסי ע 1 לים 1 - תיקים ; מתן תשומת לב מיוחדת לתהליך בניית הזהות במעבר בין-תרב 1 תי ולהשפעתו המכרעת על הדימוי העצמי של התלמידים , וכדומה . יצוץ שהתייחסות מצומצמת סביב מאפיינים תרבותיים ומנהגים בלבד , כגון ערב עדות או חגיגת יום הסיגד , אינה מספקת ולא נוגעת ברובד העמ 1 ק של הזהות התרבותית ומשמעותה . התכנית מציעה מגוון רחב של פעילויות 1 שיעורים בסוגיות הנ " ל , והיא חלק מהמאמץ לקידום האזרח 1 ת המשותפת בישראל .

מכון מרחבים ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help