sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

מבוא : עיבוד האבל - מעב ותהליך בשנת 1917 התפרסם חיבורו של פרויד "אבל ומלנכוליה" ובו נטענו טענות ראשוניות בדבר טבעו של האבל . פרויד , כמו רבים אחרים העוסקים בתחום זה , תיאר את האבל כתגובה על אובדן אדם אהוב , או כתגובה על אובדן אחר של דבר חשוב ויקר , כגון אובדן החירות או אובדן אידיאל אחר . שתי הארות חשובות בדברי פרויד יש בהן כדי להסביר , לנמק ולהצדיק תופעות בהתנהגותם של אנשים בהקשר של אבל . האחת היא תפישת האבל כתהליך המוביל משיבוש המערכים ההתנהגותיים והנפשיים , דרך סידרת שלבי ביניים , אל איחוי וריפוי של המערכים שהשתבשו . במלים אחרות - תהליך המוביל מדיסאינטגראציה לאינטגראציה אינדיבידואלית וחברתית . ההארה השנייה נוגעת להערכת התנהגותם של אבלים , שיש בה לעתים תופעות הנחשבות פאתולוגיות בהקשרים אחרים , אך בהקשר האבל הן סבירות ו"נורמאליות , " ואין לראותן כפאתולוגיות וכמצריכות טיפול רפואי . בין התופעות המאפיינות את התנהגותו של המתאבל מונה פרויד את אובדן היכולת לאהוב , את הפסקת ההתעניינות בעולם החיצוני , מצב נפשי ירוד ועכבות בכל תחומי הפעילות . כל אלה , למרות היותם תופעות הנחשבות חריגות במידה ניכרת מן הנורמה , נתפשים , כאמור , כתגובה סבירה על אובדן , בין שהוא מוות של אדם קרוב ואהוב ובין שהוא אובדן מסוג אחר . יתר על כן , אם תופעות של עבודת האבל מודחקות לחלוטין , התוצאה לרוב פאתולוגית , לדעת פרויד . פרויד לא ניסח מודל מובנה של תהליך האבל , אולם הוא הבחין ככלל בשתי פאזות בולטות שיש בו . את האחת יש לראות כעיקרו של התהליך ואת השנייה כתוצר התהליך . הפאזה הראשונה כוללת את האסטרטגיה וה"תחבולות" שנוקט המתאבל , בבלי דעת , כדי להימנע מלהודות באובדן ובהעדר . אסטרטגיה זו מבוססת על התנגדותו העזה של המתאבל להודות בהעדרו של המת , הגם שבהכרתו הוא יודע את עובדת המוות . הפאזה השנייה כוללת את השלמתו של המתאבל עם

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help