sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

את הנתונים ניתן לערוך בטבלאות או בגרפים ותרשימים . נציג מספר דוגמאות לעריכת נתונים בטבלה . ראשית נציג דוגמא בה המשתנה הנחקר הינו משתנה איכותי , ולאחר מכן נציג דוגמא בה המשתנה הנחקר הינו משתנה כמותי . לאורך שתי הדוגמאות הללו נשלב מספר הגדרות אשר ישמשו אותנו בהמשך הפרק כאשר נעסוק במדדי מיקום מרכזי ומדדי פיזור . עריכת נתונים איכותיים בטבלה דוגמא : 65 סטודנטים אשר נדגמו באופן מקרי בספרייה נשאלו לגבי הפקולטה אליהם הם שייכים . בדוגמא זו כל נדגם ( סטודנט ) מדווח על הפקולטה בה הוא רשום . המשתנה הנחקר בדוגמא זו הינו משתנה איכותי שמי , שכן ערכי המשתנה מציינים קטגוריות ( מדעי החברה , מדעי הרוח וכולי ) אשר לא ניתן לסדרם בסדר הגיוני כלשהו . תוצאת המשאל הינה רשימה ארוכה המונה 65 תוצאות , מהצורה הבאה : מדעי החברה , מדעי החברה , מדעי הטבע , מדעי הרוח , מדעי הטבע , מדעי החברה ..., נניח ובמדגם שערכנו 42 סטודנטים שייכים למדעי החברה , 19 למדעי הטבע 4-ו בלבד למדעי הרוח . בשלב ראשון נהיה מעוניינים לרכז את הרשימה הארוכה שהתקבלה בטבלה בה עמודה אחת מייצגת את הקטגוריות השונות שהמשתנה הנחקר קיבל והעמודה השנייה מייצגת את השכיחות של כל קטגוריה . טבלה שכזאת נקראת טבלת שכיחות . ( Frequency Table ) נסמן ב- X את המשתנה המייצג את הפקולטה אליה שייך הסטודנט , ונסמן ב- f ( x ) את השכיחות של ערך x של המשתנה . נרכז את תוצאות המשאל בטבלת השכיחות הבאה : הבחנה : נעשה הבחנה בין הסימון של המשתנה המקרי לבין הסימון של ערך מסוים של המשתנה המקרי . את המשתנה המקרי נסמן באות גדולה X - לדוגמא , ואת הערך של המשתנה המקרי נסמן באות קטנה . x - נחזור לדוגמא : בדוגמא שלעיל המשתנה הנחקר X המייצג את הפקולטה אליה שייך הסטודנט הינו משתנה איכותי שמי בעל 3 ערכים שונים שהתקבלו במדגם : מדעי החברה , מדעי הטבע ומדעי הרוח . את גודל המדגם נסמן באות . n בדוגמא . n = 65

דיונון הוצאה לאור מבית פרובוק בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help