sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

להם מקום במסגרת היהודית המסורתית ? מעטים הם האנשים השפויים שמסוגלים להישאר מחויבים לאידיאולוגיה המערערת על האנושיות שלהם , או מחויבים לאל השונא אותם בגלל מי שהם . השאלה השנייה היא פחות על אלוהים ויותר על הקהילה החיה . היא שואלת האם וכיצד יכולות דלתות הקהילה האורתודוקסית להיפתח מספיק כדי להכיל אותנו . זוהי שאלה הלכתית רשמית , שמעוניינת יותר בחיים הקהילתיים המעשיים מאשר בתיאולוגיה . בשליש האחרון של הספר אני מציע טיעון הלכתי מוגבל הרבה יותר למען פתיחת הדלתות בקהילות הדתיות . בשנים הבאות אני מאמין שהזרם ייטה נגד הומופוביה המתחזה לערכים דתיים . העמדה שתלך ותגבר אצל המאמינים תהיה כזו שאיננה מדירה אנשים מחיים טובים . על פי הלל , את כל התורה אפשר לסכם על רגל אחת : " מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך . " המקור לאמירתו המפורסמת של הלל היא המצווה בספר ויקרא לאהוב את האחר כפי שאתה אוהב את עצמך . עיקר האהבה לאחר הוא ההזדהות שמתחילה בעצמי . מה שהיית שונא אם היו עושים לך , אל תעשה לאחרים . מה שתבקש לעצמך , תן גם לאחרים . אלו שמוקירים את היכולת לתת ולקבל אהבת נצח מבן הזוג , להתייסר ולהיות מאותגר , להתנחם ולהתחזק על ידי חבר אינטימי , צריכים לרצות שאהבה כזו תהיה לכולנו . ההתעקשות על ההיפך , כלומר שנגזר על קבוצה מסוימת בחברה , בגלל המבנה הנפשי שלהם , לחיות ללא אהבה , היא סוג של שיעבוד . על פי מורי , הרב יוסף דב סולובייצ'יק , עבדות היא מעל הכול מצב נפשי . על פי ההלכה , עבד לא יכול להיות עד בבית משפט , לקיים מצוות התלויות בזמן או להתחתן . הרב מסיק מאיסורים הלכתיים אלו , שהיכולות לקבל החלטות עצמאיות , לתכנן ולבצע עתיד טוב ולבחור בן זוג , הן כולן מרכיבים בסיסיים של חופש , שלעבר אין כל גישה אליו . אם הרבנים מוכנים להקשיב , אזי אנחנו מוכנים לשמש עדים לחיינו שלנו . אנחנו משתוקקים להיות מסוגלים לדמות ולתכנן עתיד טוב יותר - וכל עתיד טוב כולל בתוכו את התקווה למצוא אהבה . על אף שבוודאי אין כל ערובה לכך שכל אחד ימצא אהבת נצח - העדר ההבטחה לזוגיות , המכשול החברתי לחיפוש , למציאה ולנתינה של כל כולך לאהבה , הם בבחינת מצרים שאלוהים מייחל שכולנו נצא ממנה . מי ייתן ותקופה זו של גאולה תוביל אותנו מהמקומות הצרים אל המרחבים הגדולים של תקווה ואהבה . הרב סטיב גרינברג חול המועד פסח , תשע"ב

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help