sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

המנוע העיקרי לחידוש הלכתי בריא בעולם האורתודוקסי הוא לחץ על המערכת מהרחוב , מחייהם של המאמינים הזקוקים למסורת שתגיב על המציאות החדשה . כאשר נדמה שהמטרות הגדולות של האמנה משתבשות על ידי קריאה או נוהג ייחודיים , אזי העמדה הדתית הראויה היא פתחון לב והקשבה לשם פתרון בעיות . כאשר משה שמע את העדות האישית של בנות צלופחד , הוא יכול היה לומר להן להיכנע בפני הצו האלוהי , אך תחת זאת הוא הקשיב לסיפורן . תיאורו של חוסר ההגינות המשתמע מהחוק הנתון , בהקשר שלהן , יכול היה להרחיב את החוק . באותו אופן יש לקרוא את פסוק כב בפרק יח בספר ויקרא בלוויית עדויותיהם של הומואים , שיותר מכל אחד אחר נושאים בעול הפסוק , ועל כן , כמו הפמיניסטיות המקראיות ההן , יכולים לעזור לרבנים "להגדיל תורה ולהאדירה . " חמש השנים האחרונות ראו התפתחות מרשימה של קבוצת אנשים המהווים נקודת לחץ חדשה על העולם האורתודוקסי . הומואים דתיים אשר שומרים על אמונתם הם בגדר "חידוש . " עד לאחרונה הם פשוט לא היו קיימים , משום שלא הייתה אפשרות כזו . היו רק שתי אפשרויות , להישאר ולשקר ביחס לעצמנו - או לספר את האמת ולעזוב . בעוד שרבים ( ולמעשה , הרוב ) חשים שהם חייבים לעזוב את קהילות האמונה המסורתית כדי ליצור תחושת עצמי בריאה , יותר ויותר אנשים עומדים על זכותם להישאר . ובמעשה זה תהיה קריאה גוברת אל הרבנים האורתודוקסים להציע לנו משהו טוב יותר מאשר שנאה עצמית או גלות . כאשר הדבר ייעשה , ייכתב דף חדש בהיסטוריה ההלכתית על נושאים אלו . כדי לסייע לקורא להתמצא בנושאים ההלכתיים , אולי יעזור לדעת שהספר מגיב על שתי שאלות נפרדות , ומציע שני פתרונות . השאלה הראשונה היא האם אפשר לקרוא את הפסוק בספר ויקרא בצורה אחרת כלשהי . זוהי שאלה קיומית עבור כל הומו דתי , ושאלה הרמנויטית לגבי פרשנות המקרא . השאלה היא זו : האם אנשים דתיים שבוחרים להישאר מחויבים לקריאה אחת ויחידה , שחותרת תחתיהם , אם לא שוללת אותם לחלוטין , של הפסוקים מפרק יח , פסוק כב ופרק כי , פסוק יג בספר ויקרא , או יכולים לקרוא את הפסוקים הללו בצורה שתהיה נאמנה לדת כך שלא תפגע בקדושת הטקסט , אבל גם לא תוציא אותנו מקהילת הקודש ? בשני השלישים הראשונים של הספר אני מנסה להראות , שעל אף הטיעונים המתנגדים ישנה דרך אמינה לקרוא את התורה באופן שלא מבזה אותנו , וגם לא מרחיק אותנו מאהבת האל . אם להבהיר , אני מודה שחקירה זו קורמת לשיקולים ההלכתיים . היא איננה על אודות מה שאנחנו עושים , אלא על מה שאנחנו מאמינים ולאן אנחנו שייכים . האם ההומואים יכולים להאמין באמונה שלמה שיש

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help