sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

פוסקים להותירן על כנן . כבר בספרה הראשון , על המהפכה בשפה הפואטית , ( Kristeva , 1984 ) יצרה קריסטבה אנלוגיה בין הגוף הסמיוטי לטקסט הפואטי . אנלוגיה זו ניתנת לזיהוי בכל הטקסטים הקולנועיים שבהם מופיעות תצורות של חציית המגדר , מ"התחזות מגדרית , " עבור דרך "טומבויזם , " " טרנסווסטיזם , " "טרנסקסואליות" וכלה ב"דראג . " הסגות הגבול המגדריות מתבטאות באופן סימפטומטי בהסגות גבול הקשורות לשימוש בסוגות קולנועיות , באמצעי המבע השונים ובייצוג נורמות של מין , מיניות ומגדר . משמעותה של האנלוגיה בין תהליך שעובר הסובייקט ותהליך היצירה היא האפשרות לראות בגוף ובמגדר יצירה עצמית , השואבת את השראתה ועוצמתה מתהליכים ראשוניים . רעיון זה עומד בלב סרטה התיעודי של מוניקה טראוט , מתמגדרים 1999 , Gendemauts ) גרמניה , ( המלווה קבוצה של חוצי מגדר , רובם טרנסג'נדריסטים ( נשים או גברים המאמצים סממנים של המגדר האחר בעזרת שינוי חזותם ונטילת הורמונים מבלי להפוך ל"גברים" או "נשים" במלוא מובן המילים , ( שהיתה לקהילה מלוכדת של אמנים ואנשי רוח בסן פרנסיסקו . אחת הדמויות בקבוצה היא של אמן מחשב בשם ג'ורדי שעדיין מתלבט אם להפוך לגבר "מושלם" או להישאר בצורתו הנוכחית , טרנסג'נדריסט . באחת הסצנות הוא מעצב מפגש וירטואלי בין הדמות הראשית בסרט התיעודי הסיפור של כרנדון טינה The Brendon Teemi ) , Story סוזן מוסקה וגרטה אולפסדוטיר , 1998 ארצות הברית ) לבין ונוס אקסטרווגנזה , גם היא דמות מסרט תיעודי , פריז בוערת , Paris is Burning ) גיני ליווינגסטון , 1989 ארצות הברית . ( ברנדון טינה , במקור "טינה ברנדון , " היתה נערה שביקשה "לעבור" ( to pass ) כגבר . משהתגלה מינו האמיתי , שני חבריו הטובים אנסו ורצחו אותו . ונוס היתה אישה טרנסקסואלית pre-operative ) , ( male-to-female transsexual שעסקה בזנות כדי לממן את הניתוח המיוחל לשינוי מין . היא נרצחה באכזריות על ידי אחד מלקוחותיה כשהלה גילה שיש 4 לה פין . ג'ורדי מבטא ביצירת האמנות שלו את מה ששני קרבנות שנאה אלה גילמו בגופם : היותם טקסט פוליסמי . הוא מציג לנו אפשרויות קריאה שונות לגבי ברנדון : שמא היתה לסבית ? גבר טרנסקסואל לפני ניתוח pre-operative ) ? ( female-to-male transsexual אישה שפשוט רצתה לעבור כגבר ? "לעולם לא נדע , " הוא אומר כאילו מתכוון הן לרצח שקטע את חייו של ברנדון והן לקושי לחבר בין תהליכים סובייקטיביים לבין זהות , שהיא חיצונית ואינה מבטאת את הסובייקט . . Roen 1998 ; Dean 2000 ; Elliot 2001 החוקרים האלה יוצאים נגד השקפותיהם של מישל פוקו וג'ודית בטלר . . 4 זהו מקרה מעניין שבו מהופך תסריט הסירוס של פרויד ( פרויד , ( ג 2002 שבו הילד הקטן מגלה שלאם אין פין ונתקף חרדה ( ראו הדיון במקרה של ברנדון טינה , להלן . (

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help