sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

בחללו יובנו אפוא על ידי דייריו בהתאם לחשיבה רציונלית , להבנתם , שהיא אולי החשיבה היחידה האפשרית . באופן זה מתעצב ה"מחסה" כ"בית , " כלומר כמקום ראוי למגורים . ספר זה עוסק בבית שנבנה והובנה בחלל ובזמן , בבית שעיצובו ומנהגיו אפיינו דיירים בתל אביב ברבע השני של המאה ה . 20 הקריאה בבית זה , שהיה ( והיה כה קרוב , ( מבקשת , עד כמה שאפשר , להימנע מערגה אל הבית שחלף לבלי שוב , מנוסטלגיה הנוטה לצעף את העבר ולציידו כמציאות שבה קשרים בין אנשים היו פשוטים וספונטניים יותר והקהילה הייתה הומוגנית וסולידרית . האטימולוגיה הטורדנית של המילה נוסטלגיה ( ביוונית - "נוסטוס" - שיבה הביתה ; "אלגוס" - כאב ) מזכירה לנו כי ההתרפקות על העבר מקורה במצוקת ההווה , בהכרה הכואבת באי היכולת האנושית המהותית "לשוב הביתה , " במופרכות של השאיפה לנוסטוס , וכי הכאב הוא חלק מהבית , כלומר האלגוס נוכח בבית שאינו נוסטלגי . הספר נכתב , אם כן , על הבית הלא נוסטלגי ( אך בשעת הכתיבה השעינה הכותבת את גבה אל הדלת , כשמאחוריה הלמו קולות הנוסטוס והאלגוס . הדלת הוגפה . ( הקריאה הלא נוסטלגית מאפשרת את ההתבוננות בו מתוך סקרנות של מפגש עם ארץ זרה , "שם עושים דברים אחרת , " וגם את הקריאה הביקורתית , בעת הצורך . תל אביב 1948-1924 נמצאה כמקום שבו ראוי לבחון את "הבית" כאתר להתגבשותה של התרבות הארץ ישראלית , מאחר שהיה לה תפקיד מרכזי בחברה היהודית בפלשתינה . כ 40 ° / 0 מהתושבים היהודים בארץ ישראל המנדטורית חיו בתל אביב בשנים אלו , רוב העולים החדשים שירדו בנמל יפו הגיעו אליה , רבים מהם בחרו להתיישב בה ורבים שבו אליה אחרי מסע חלוצי בעמק ובהר . לפרק הזמן שבין השנים 1924 ו 1948 יש משמעות בהיסטוריוגרפיה הציונית "מ ) העלייה הרביעית" ועד להכרזת " העבר הוא ארץ זרה . שם עושים דברים אחרת" הוא המשפט המפורסם הפותח את ספרו של ל"פ הארטלי , המקשר L . P . Hartley 1953 , The ) . ( Go-Between

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help