sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

אדמה , או : חתונת הדמים " סירה שנייה ניגשה , ומשקופית תלויה עליה . 'קבוצת עבודת אדמה' היה כתוב עליה באותיות אש . מייד צף ובא גוש אדמה גדול , בצורת חצי עיגול . עליו עמדה קבוצה גדולה : 'עבודת האדמה . ' היא הציגה אדם חזק , כפוף על מחרשתו , ונועץ אותה באדמת הטרשים . גמל גאה מושך את המחרשה בכל כוחותיו . למטה היתה כתובת באותיות אש , בחצי עיגול , כתובת זו : 'לא בשפיכת דמי האחרים רכשנו לנו שוב את ארצנו , כי אם בזיעת אפינו . ' מחזיר האור האיר את הקבוצה . היא נדמתה כחצובה מסלעי ירושלים . זאת היא העתקה מהקבוצה הידועה מעשה ידי רבן , הנמצאת אצלנו בבית נכאת 'בצלאל . ' קבוצה זו וגם אלה שתראו אחר כך נעשו מעיסת נייר על ידי חבורת אומני 'בצלאל " . ' ( בוריס ש"ץ , "ירושלים הבנויה , 1924-1917 , " בני כצלאל , ירושלים , עמ' ( 159 א . ארץ ואדמה : שמונה עשרה פעמים מוזכרת המילה "ארץ" בפרק א' של ספר "בראשית . " עוד ארבע פעמים מופיעה המילה בפתח פרק , 'ב בטרם תפנה מקומה למילה האחרת , "אדמה , " אשר מכאן ועד סוף פרק ד' ( עד הולדת אנוש - "אז הוחל לקרוא בשם ה ("' היא המילה הבלעדית כמעט החלה ( שלוש עשרה פעם ) על הקרקע ( שהיא מילה מאוחרת הרבה יותר , שאינה מצוינת בתנ"ך לפני "מלכים א . ("' אמת , פעם אחת מופיעה המילה "אדמה" בפרק , 'א וזאת בהקשר ל"רמש האדמה למינהו" . ( 25 , 'א ) ומייד לאחר מכן , "ויאמר אלוהים נעשה אדם בצלמנו כדמותנו " ... ( , 'א . ( 26 התגנבותה של מילה "אדמה" בסמוך לבריאת האדם ובזיקה חד פעמית לרמשים ( שמא הזיקה לרימה ולתולעה שאוכלים באדם המת (? אינה מקרית ו / או נטולת משמעות . מושג האדמה נבדל ממושג הארץ בגין הברית הלשונית והאידיאית שבין אדם ואדמה , להבדיל ממושג הארץ כמושג אל אנושי . ... " ואדם אין לעבוד את האדמה , " אומר פסוק 5 של פרק ב' ובזאת מציג בפנינו את הזיקה האומרת : אדמה היא ארץ המעובדת בידי אדם , או - ארץ שהאדם עובד אותה . שני פסוקים לאחר מכן , "ויצר ה' אלוהים את האדם עפר מן האדמה : " ... עתה , לא האדם הוא זה המקנה משמעות לאדמה , כי אם האדמה היא זו שמקנה משמעות לאדם . מכל כיוון שהוא , שתי המילים הללו , שכמעט חופפות - "אדם" ו"אדמה , " מרכיבות יחד שדה משמעותי : אדם הוא אדמה ואדמה היא אדם . רק בהקשר זה של תלות , צמחי הארץ הופכים לצמחי אדמה , שפירושם "כל עץ נחמד למראה וטוב למאכל ועץ החיים בתוך הגן ועץ הדעת טוב ורע " . ( בי , . ( 10 רוצה לומר , עצים הנראים נכתב ב 2000

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help