sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

- הבעיות מאפשרות חקירה של מגוון אפשרויות . ובהן תנאים שונים או חוקיות כלשהי . - הבעיות מזמנות דיונים . - הבעיות מאפשרות לתלמידים להשתמש במגוון נושאים מתמטיים העומדים לרשותם , ואף להרחיב את ידיעותיהם . מדוע לפתור בעיות מילוליות במתמטיקה ? רגע › חושבים ! מדוע לדעתכם פתרון בעיות הוא אחד הנושאים החשובים בלימודי המתמטיקה ? סילבר ) Silver , 1997 ( טוען שבשנים האחרונות הפך פתרון בעיות למוקד מרכזי בתכניות הלימודים במתמטיקה ברחבי העולם . זאת משום שפתרון בעיות הוא המאפיין המרכזי של המתמטיקה , זו עבודתו של המתמטיקאי , וזו מרכזיותה של "עשייה מתמטית . " שונפלד ) Schoenfeld , 1992 ( בעקבות סטניק וקילפטריק Stanic &( ) Kilpatrick , 1988 מציג חמש סיבות לעסוק בפתרון בעיות במתמטיקה עם תלמידי בית ספר בכל שלבי הלימוד : א . להמחיש לתלמידים את חשיבות המתמטיקה גם לחיי היום-יום . ב . לספק מוטיבציה לנושאים ולרעיונות מתמטיים חדשים . ההתנסות בבעיה חושפת בפני התלמידים את הרעיונות שיש ללמוד בנושא המסוים וכיצד הם באים לידי ביטוי . ג . יצירה והנאה - להראות שיש במתמטיקה אספקטים יפים ומעניינים , ולעודד את למידתה . ד . כאמצעי לפיתוח מיומנויות חדשות . הצגת רצף בעיות מתוכננות ומדורגות מאפשרת לתלמיד לפתח ידע והבנה של נושאים חדשים . ה . לחיזוק מיומנויות מתמטיות עד כדי שליטה בהן .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help