sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

רב שלביות ופתוחות שמצריכות גיוס של ידע קודם ואינטרגציה בין נושאים . באופן דומה גם תכנית הלימודים החדשה בארה common core , ( ב" ) 2010 מציגה את פתרון הבעיות כמטרה המרכזית והראשונה של לימודי המתמטיקה , ולא בכדי ; פתרון בעיות הוא צומת מרכזית של מכלול נושאים וכישורים שיש לפתח אצל תלמידים במהלך לימודי המתמטיקה . צומת זו כוללת לימוד , הבנה ויישום של מערכות קשרים בין רעיונות , מושגים ופרוצדורות חישוביות הנדרשות לפתרון בעיות מתמטיות . בספר זה נתרכז בבעיות מילוליות במתמטיקה כפי שהן מוצגות בפני תלמידים במהלך לימודיהם בבית הספר היסודי , החל מכיתה א . הבעיות מוצגות כטקסטים המתארים מצב שיש בו נתונים כמותיים מסוימים , והתלמידים צריכים לגלות נתונים כמותיים אחרים . כדי לענות על השאלה שבבעיה צריכים התלמידים לאסוף את הנתונים הקיימים בבעיה , לעתים להוסיף עליהם נתונים על סמך ידע קודם או על סמך חיפוש במקורות מתאימים , ולבצע פעולות מתמטיות . נציין שבתחילת לימודי המתמטיקה , כשהתלמידים עדיין צעירים , הטקסטים פשוטים כדי למנוע קשיים הנובעים מיכולות קריאה ושפה . רגע › חושבים ! מה מאפיין את הבעיות המילוליות שבהן עוסקים בראשית לימודי המתמטיקה בבית הספר ? בעולם בית הספר נהוג לעסוק בסוגים שונים של בעיות מילוליות . חלק מהבעיות הן " פשוטות . " כל הנתונים הנדרשים לפתרונן נמצאים בהן , ועל התלמידים לפתור את הבעיה תוך שימוש במודלים מתמטיים על בסיס הנתונים שלפניהם . אחרות הן " בעיות לא שגרתיות" או " בעיות פתוחות . " בבעיות אלה על התלמיד להשלים נתונים על סמך ידע עולם או על סמך איסוף נתונים המתאימים לסיטואציה המתוארת ממקורות מידע שונים . הוא נדרש להניח הנחות שלאורן יפתור את הבעיה הנתונה , ושינוי ההנחות יכול להוביל לפתרונות שונים . בעיות אלה מתייחסות למציאות ומביאות בחשבון את אילוצי המציאות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help