sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

הקדמה ספר זה עוסק בניתוח בעיות מילוליות במספרים טבעיים ופתרונן , כפי שעוסקים בהן בלימודי המתמטיקה בבית הספר היסודי . מטרת הספר היא להציג בפני מורים , מדריכי מורים , סטודנטים להוראה , הורים ושאר המתעניינים , את הידוע מהמחקר על בעיות אלו . המחקר העוסק בחינוך מתמטי , במהלך שלושים השנים האחרונות , חושף בפנינו מרחב גדול מאוד של הבחנות בין סוגי הבעיות השונות , סוגי קשיים הנובעים ממבנה הבעיות , וסוגי קשיים הנובעים ממרכיבים קוגניטיביים המופיעים אצל התלמידים הצעירים בזמן העיסוק בבעיות המילוליות השונות . הבעיות המילוליות מקשרות בין עולם המציאות לבין העולם המתמטי , לפיכך מגוון הבעיות השונות רחב כמגוון הסיטואציות הקיימות בעולם . הצגת הבעיות בטקסט המילולי מחייבת אותנו להתמודד עם הקשר שבין השפה הטבעית לשפה המתמטית הפורמאלית . בעוד שבשפה הטבעית נוכל לתאר סיטואציה נתונה במגוון דרכים כעושר השפה , במתמטיקה השפה פורמאלית , קצרה וחד משמעית . חלק מהמורכבות של בעיות שונות נובעת מצורת ההצגה המילולית , ועל העוסקים בהוראת מתמטיקה לזהות מורכבות זאת ולזמן לתלמידים את הדרך והכלים לפתרון הבעיות השונות בזמן ובמקום המתאימים להם ) לפי התפתחותם הקוגניטיבית מחד ולפי הידע המתמטי , הידע הלשוני וידע העולם שלהם מאידך . ) מטרתו המרכזית של הספר היא לרכז את הידע הקיים ומפוזר במחקרים רבים ) שרובם אינם בעברית ( ולהציגו בפני העוסקים בנושא זה במערכת החינוך בישראל ; וכן להציג בפני המתעניינים את הסוגים הרבים של הבעיות המילוליות , להסביר את ההבדלים ביניהם , את מרכיבי הקושי ואת מקורם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help