sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

1 מבוא בשנים האחרונות חלה עלייה ניכרת בפרסום ספרים ומאמרים הבוחנים את דפוסי הסיקור של התקשורת העברית ביחס למיעוט הערבי בישראל . הממד הפוליטי , החיוני כל כך להבנת יחסי התלות בין הממסד לתקשורת , בלט בהיעדרו ממחקרים אלה . מנגד , ביסוד ספר זה מודגשת הטענה כי הדרה סמלית וסיקור שלילי כלפי מיעוטים הם תוצר של מציאות פוליטית מפלה , המתבטאת בכינון מערכת של אינטראקציות , זיקות והשפעות הדדיות בין הממסד הפוליטי לבין הממסד התקשורתי . במילים אחרות , היחס השלילי של התקשורת אל המיעוט הערבי משקף את האפליה הממוסדת , ארוכת השנים , כלפיו מצד המדינה . מחקרים קודמים בחנו את הייצוג של האזרחים הערבים בהקשרים של עימותים ומלחמות ( קורן , ; 1994 אסיה , ; 2000 דור , ; 2001 נייגר ואחרים , ; 2001 פירסט ואברהם , . ( First , 1998 ; Avraham et al , 2000 ; Wolfsfeld at al , 2000 ; 2004 על אף השנים הרבות המפרידות בין האירועים הנחקרים , המסקנה מהם אחידה : האזרח הערבי מפר את הסדר באופן שיטתי , פועל באלימות ומהווה סיכון ביטחוני . מחקרים נוספים התמקדו בתת הייצוג של קבוצות מוחלשות , ובהן האזרחים הערבים , בעיתונות הכתובה ( אברהם , ( 2001 ובתקשורת המסחרית ( אברהם ואחרים , 'ג ; 2004 מאל , . ( 2006 לפי ג'מאל , מנגנוני ההדרה וההזרה התקשורתיים הבליטו את הנרטיב היהודי-ציוני כאמת מידה להשתתפות ופעילות בזירה הציבורית אל מול ההתנגדות של המיעוט הערבי לקחת חלק בעיצוב הזהות הלאומית ההגמונית . ( Elias et al , 2009 ; Jamal , et al , 2011 ) ייחודו של ספר זה הוא בבחינת דפוסי הסיקור של המיעוט הערבי על פני שני צירי זמן נבחרים - קונפליקטואליים וקונצנזואליים - ולא בבחירה אקראית או סלקטיבית של תקופות המתאפיינות באלימות ( שהרי הציפיה לחדשות חיוביות על האזרח הערבי בעת שהוא מעורב בהפגנות מחאה סוערות כנגד הממסד - נאיבית ביסודה . ( הניתוח הנוכחי כולל שמונה אירועי מדיה , המתפרסים על פני ארבעה עשורים עוקבים , כמקרי מבחן ; ארבעה מהם קונפליקטואליים בהקשר של יחסי הרוב היהודי והמיעוט הערבי : יום האדמה הראשון במארס , 1976 האינתיפאדה

דיונון הוצאה לאור מבית פרובוק בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help