sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

להקשר . ברגע שאנו מכירים באמיתות הללו , יסודות המגדל המתמטי של החשיבה הכלכלית מתחילים להתערער . ניתן להפנות אישום דומה כלפי האסכולה המחשבתית ( החלשה הרבה יותר ) שמניעה את רוב קבלת ההחלטות השיווקית . המקרים בהם השיווק מנסה להיות מדע הם נדירים ממילא , אך כאשר הם קורים , הוא בהחלט לא מתאמץ להיות אמפירי . שוב , כמו בכלכלה , הוא מניח כיצד אנשים אמורים להיות מושפעים בכל מצב ואז גוזר סט שלם של “ כללים” מאותה הנחה ראשונית . בנוסף , הוא בורר את פעולותיו על סמך אשליה מסוכנת להפליא : שבני האדם מודעים למנגנונים המחשבתיים מאחורי החלטותיהם ופעולותיהם , ומסוגלים לתאר אותם במדויק . מה שפיל בארדון עשה עם הספר הזה הוא לשגר מטח יריות עוצמתי ואקטואלי במלחמה נגד הגישה השגויה הזו . אז למרות שזהו לכאורה ספר על שיווק , השלכותיו מרחיקות לכת הרבה מעבר לשיווק . הספר מאגד גוף ראיות נרחב מהמדע , שמלמד כי אופן קבלת ההחלטות האנושי אינו תואם להנחות הנפוצות והפשטניות של אנשי השיווק ( או הכלכלנים . ( אם כן , כפי שהכלכלנים התעלמו לעתים קרובות מטווח רחב של רגשות ונטיות אנוש ( כגון חרטה , רתיעה מהפסד , הדבקה , או אפקט הבעלות , ( נראה שגם אנשי השיווק התעלמו מטווח שלם של השפעות בלתי-מודעות על קבלת ההחלטות האנושית ( כגון הקשר , מיקוד מטרות , תלות בנתיב , או מסגור . ( לפיכך , ספר זה – על שלל מקרי המבחן והציטטות שבו – הוא נכס רב-ערך לאנשי שיווק ולכל מי שעובד במשרד פרסום ( כולל פרסום דיגיטלי , ( חקר שווקים או מדיה . אך הוא חשוב גם לכל מי שמבקש להבין דפוסי חשיבה והנעה של בני האדם : פוליטיקאים , מעצבי מדיניות , קמעונאים , מעצבי מוצר , רגולטורים פיננסיים , מחוקקים ואנשי עסקים מכל סוג . כולי תקווה שאלו ואחרים יגלו את הספר . אני מנחש שהוא יכה שורשים עמוקים יותר שם מאשר בקהילת השיווק והפרסום . מדוע ? כיוון שלמען האמת , מה שמסתמן כמהפכה קופרניקאית במדעי ההתנהגות זכה עד כה מקהילת השיווק לתגובה שמצטיינת בעיקר בהיעדרה . תגובת העבר למחקרים מוקדמים מאת אהרנברג , ג’ונס , סטיבן קינג ואחרים – שקראו תיגר על ההנחות באמצעות ראיות אמפיריות אמיתיות – מעידה שאנשי השיווק כנראה ינהגו כהרגלם : הם יפגינו עניין והערכה כלפי המידע החדש , ואז ימשיכו לפעול כפי שתמיד פעלו . “ כן , כל זה מעולה , פיל , אבל עדיין לא מילאתי את המכסה החודשית שלי ל’לייקים’ בפייסבוק ” .

דיונון הוצאה לאור מבית פרובוק בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help