sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

פרק ראשון הדיאלוג הנסתר – הקדמה בכותרתו › של › ספר › זה ›—› מרטין בובר : הדיאלוג הנסתר ›—› טמונות › כמה › הנחות . ראשית › , היא › מתייחסת › להנחה › שבובר › כלל › בכתביו › מילות › מפתח › וביטויים מקראיים › מסוימים › הנוצרים › משמעות › נסתרת › . בקוראנו › את › הטקסטים › שלו › תוך כדי › שימת › לב › לאותן › מילות › מפתח › , אנו › מגלים › בהם › סבטקסט › , משמעות › חבויה המבהירה › קטעים › קשים › להבנה › ומעניקה › לכידות › לדברים › שאינם › מתיישבים זה › עם › זה › . יצירותיו › של › בובר › מכילות › אפוא › תיאורי › דברים › משתמעים › הניתנים לפענוח › רק › מתוך › הבנת › מילות › המפתח › המצויות › בטקסטים › . לפיכך › , הכותרת מעידה › על › ניסיוני › להבהיר › סיפור › שנכתב › באמצעות › הצופן › הפרשני › של › בובר . שנית › , הדיאלוג › הנסתר › מתייחס › לסמכות › שביסוד › הטקסטים › של › בובר , המקור › שהעניק › השראה › לדרך › כתיבתו › : ספר › התנ › , ך" שאותו › הקפיד › בובר לכנות › ה"מקרא › . " אדגים › כיצד › כתביו › של › בובר › הולכים › בעקבות › הכללים ההרמנויטיים › שהנחו › את › עבודתם › של › עורכי › המקרא › . מנקודת › מבט › זו › , האופן שבו › אני › קורא › את › בובר › הוא › גם › הצגתו › של › סיפור › שאותו › למד › בובר › מן › המקרא , סיפור › שהוא › מעולם › לא › הציג › במלואו › ביצירה › קוהרנטית › אחת . שלישית › , הכותרת › מתייחסת › להכרתו › של › בובר › בכך › שאנו › חסרים › הכרה עצמית › , ושהדבר › שאנו › מתייחסים › אליו › כאל " › אני › " אינו › אלא › ייצוג › חלקי › של עצמיותנו › הכוללת › והשלמה › . כדי › להכיר › את › עצמנו › באופן › שלם › יותר › , אנו זקוקים › למודעות › של › אותו › חלק › מהווייתנו › הקשוב › הן › לייחודיות › שלנו › והן לעובדה › שאנחנו › מהווים › חלק › בלתי › נפרד › מן › הבריאה › האחת › , המאוחדת )› אין רבותא › בכך › שבובר › העלה › את › הנושא › הזה › חצי › מאה › לפני › הופעתו › של › השיח ה"ניו › אייג . ( "י' רביעית › , הכותרת › מתייחסת › לאמונתו › של › בובר › שלפיה › בכל › התקופות › ובכל התרבויות › יש › בני › אדם › המודעים › לאפשרות › של › הכרת › עצמי › באופן › השונה איכותית › מהסתכלות › שבסיסה › ביוגרפי › או › פסיכולוגי › גרדא › . אנשים › כאלה

עם עובד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help