sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
From:  > אפשר אחרת > הקדמה

Page:13

השימוש בו בהכשרת מנהלים . זאת ההזדמנות להודות לידיד ותיק זה על סיועו בניסוח שיטתי ומוקפד של הרעיונות הראשונים ועל התמיכה והעידוד שהעניק לי מלוא חופניים . כמה משפטים מאותו מאמר משולבים בפרק הראשון , ורוח הדברים מצויה ברקע הספר ונשמעת בכמה משפטים בפרק האחרון . בסוף שנות התשעים של המאה העשרים התוודעתי לתגליות ולפיתוחים בתחום החשיבה היוצרת המעשית , ובעיקר לעבודתם של גנריך אלטשולר ( מייסד שיטת — TRIZ ראשי תיבות ברוסית : תאוריה של פתרון בעיות יצירתי ) ושל תלמידיו , ולפיתוחים המאוחרים שנעשו בה בישראל ובמקומות אחרים בעולם . מיד צדה את עיני הקרבה הרבה של מתודות החשיבה התלמודיות לעיקרי הרעיונות של , TRIZ כגון גילוי הסתירות ויישובן וכן הפעלת אנלוגיה חדשנית . הספרות הכתובה והעושר שהאינטרנט מזמן היו לי מקור של חדווה ושל לימוד וסייעו מאוד לעבודתי . תרמו לכך גם הקשרים שיצרתי עם חוקרי TRIZ בחברת Ideation International שבסאותפילד ( ליד דטרויט , מישיגן , ( ובעיקר עם מייסד החברה ומנהלה ציון בראל . היו לנו שיחות מעמיקות והוא שיתף אותי בשיחות ועידה עם מומחים שונים , בהם זאב הד מחברת הממציאים ( Invent Resources , Inc . ) IRI שבבוסטון , מסצ'וסטס . הערותיו המאירות של ידידי אוריאל סייעו לי להבהיר את מטרות הספר ואת מבנהו כפרישה מסודרת של אופני החשיבה היוצרת שהתפתחה בתלמוד . הצבתי לי שלוש שאלות עיקריות : . 1 מה הן מתודות החשיבה היוצרת ( החדשנית ) של התלמוד וכיצד הן פועלות ? . 2 אילו "רווחים" הפיקו חכמי התלמוד מהפעלת המתודות הללו ? . 3 האם אפשר להאיר את עבודתם של חכמי התלמוד בהצבעה על השימוש שנעשה במתודות כאלו בתקופות שונות של התפתחות התרבות האנושית ? אפיון דרכי החשיבה בתלמוד בדרך כלל אין בתלמוד הצגה פורמלית של שיטות חשיבה ופירוש , ושיטות אלה מובלעות בתוך הפתרונות שניתנו לבעיות קונקרטיות . עם זאת , בכמה סוגיות מופיע תיאור גלוי וישיר של שיטת החשיבה והטיעון הדיאלוגית ושל

עם עובד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help