sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

ראשית ריניסאנס ההשכלה , שבהם מילאה תפקיד זה התרבות היהודית' ועד לשלהי הריניסאנס של המוסיקה , שבו מילאו אותו תפקיד יהודים יחידים . ואמנם , על שום ההיקף הרחב של נושאנו מבחינת גבולות הזמן אנוס הייתי לצמצם עצמי צמצום חמור מדי מבחינת הגיאוגראפיה . לפיכך עסקתי בייחוד בגילוייו העיקריים של הריניסאנם באיטליה' בית מכורתו , שאלמלא כן היה הספר מתרחב לכדי מחקר כללי בבעיות של יחםי הגומלים בין היהודים לבין שכניהם באירופה בימי הביניים המאוחרים ובמאת השנים שלאחריהם . בארצות שמחוץ לאיטליה דנתי רק שעה שראיתי צורך בכך לפיתוחו של הנושא . הריניםאנס הוא בחינת מושכל סובייקטיבי , קל להרגיש בסימניו' אך קשה יותר להגדיר אותם . במושג הריניסאנם מקובל , לדברי חוקר בן זמננו , לתאר משהו מעור פל' אולם מפואר , שנתרחש באיטליה למן ימי דאנטה ועד לימי מיכאל אנג'לו , ועל צד האמת ומבחינות מסוימות אפילו זמן רב לאחר מכן . אם העדפתי את הציורי על הסתמי , ואם נתתי מקום אף לנפלה ולא רק לנכבד , הרי איני חייב — מרגיש אני — התנצלות על כך . בצלאל ( ממיל ) ר 1 ת

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help