sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:יא

שכבר נמצא אצלו . וזה מצבו של עם ישראל ( אף כי לא של היהודי היחיד . ( עם ישראל' הנבחר על ידי אביו , עיניו תלויות אל מעבר לעולם ולהיסטוריה , לאותו יום אחרון ורחוק שבו האב האחד והמיוחד יהיה "אחד ושמו אחד . " אז , כאשר יחדל כריסטוס להיות אדון , יחדל ישראל מהיות עם סגולה . אותו יום שוב לא ייקרא אלוהים בשם , בו נקרא בפי עם ישראל . הוא לא יהיה עוד אלוהי ישראל בלבד . אולם עד אותו יום תעודת חייו של ישראל היא להקדים אותו יום נצח בחיי אמונה ומעשה , לחיות כאות חי של אותו היום , כממלכת כוהנים . מה מעמדו של עם אלוהים זה בעולם , רק יםורים היו מנת חלקו מבחוץ ( רדיפות ) ומבית ( התאבנות ) בשל התבדלותו , גם בעניין זה אנו תמימי דעים ' . ' כנסת ישראל נטלה עליה את סבלות שלילת העולם , הכנסייה הנוצרית נטלה עליה סבלות חיוב העולם , ושתיהן מתוך אותה תקוות הקץ ! ומכיוון שאין זו התאמה בלתי מודעת ומקרית , אלא שורשיה של תקווה זו צומחים פה ושם מאותו הקרקע , מההתגלות של המקרא , —יוצא שהכנסייה וכנסת ישראל זקוקות זו לזו . כנסת ישראל , עם המטה השבור והעיניים החבושות [ כמו שרגילים היו הנוצרים לתאר אותה בימי הביניים , [ צריכה לוותר על כל עבודה בעולם וחייבת לרכז את כל כוחה על שמירת חייה . את העבודה בעולם היא משאירה לכנסייה ומכירה בה כתשועה לגויים , בכל עת . כנסת ישראל יודעת ומודה בכך , שפעולות החוק והפולחן פועלות למען ישראל , אך למען העולם פועלות פעולות האהבה . אבל היא מסרבת להודות בכף , שפעולות האהבה של הכנסייה באות ישר מאלוהים . כאן היא ממשיכה להביט ישר אל העתיד . והכנסייה —עם המטה שלה שלא נשבר , ובעיניה שאינן חבושות ורואות את העולם , הלוחמת הבטוחה תמיד בנצחונה — נתונה היא בכל זאת תמיד בסכנה שעובדי האלילים שנוצחו על ידה ימרדו בה ויטילו שוב עליה את חוקותיהם' ( המשך המכתב לרודולף ארנברג מיום 1 בנובמבר . ( 1913 הדעות האלה על היחס ההדדי בין יהדות ונצרות , שאותן הביע רוזנצווייג באותו המכתב שבו הודיע לקרובו אשר התנצר על חזירתו ליהדות , הן בעלות משמעות מכריעה בשביל השיחה בין שתי הדתות . רוזנצווייג הרחיב כשבע שנים לאתר מכן את הדיבור על כך בספרו 'כוכב הגאולה . ' שם הוא רואה את היהדות ואת הנצרות כשתי התגלויות שוות זכויות של אמת אמונית אחת . דעה זו היא בתולדות התיאולוגיה היהודית חדשה וללא תקדים . ע . א . סימון אמר על כך % 'הפילוסופיה והתיאולוגיה הרשמית של היהדות תופסות , כשהן

מוסד ביאליק

מכון ליאו בק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help