sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

וחושב על האדם היחיד , על אוריאל טל עצמו . עמוד אחד של מים קודם לעמוד האש . אדם בחייו משול לעמוד של מים . עמוד האש הבא אחריו לא מסתיר את עמוד המים שלפניו , אבל אנחנו רואים את עמוד המים הזה לא כשהוא לעצמו אלא מבעד לעמוד האש , בצבעו , בצבע הלהבה החורכת שלו . עמוד המים הנוסף מעשיר את התמונה עוד יותר . בהיותו עמוד מים הוא "עמוד של חיים ושל חיוב . " בהיותו עמוד מים הוא דומה לעמוד המים הקודם . אלא שבינו לבין עמוד המים הקודם עומד עמוד אש , עמוד של מוות , הנשקף מבעד למים הצלולים . כך , עמודי מים חיים עוטפים את עמוד אש המוות . התמונה שלמה : מבעד לעמוד מים נשקף עמוד אש מבעדו נשקף עמוד המים המקורי . האם עמוד המים הנוסף "עשוי פעם לכבות את האש ? " בנקודה זו , לכבד את אוריאל טל פירושו לנהוג בו עצמו אחרת . דבריו המתפרסמים כאן לאחר מותו הם כמו שיבולת מים . אפשר לקרוא בהם ולהפוך בנאמר בהם ולחשוב על הרעיונות המתבטאים בהם , כמו להסיח את הדעת מהעדרו של הדובר בהם , במותו , אבל כל קריאה מלאה ואחראית של הדברים הללו מובילה אל האדם , אל עמוד המים של חייו וגם אל עמוד האש של מותו . בשולי המאמרים שלא נכללו במהדורה הראשונה של הספר ומתפרסמים במהדורה השנייה , מופיעות ההערות הכאובות בדבר הופעת הכתובים לאחר מות מחברם . וגם בלא הערות השוליים הללו , היינו רואים לפנינו את המחבר , יוצר בחייו וגם נוכח במותו . המאמר האחרון במהדורה הראשונה של הספר "מיתוס ותבונה ביהדות זמננו" מוקדש לזכרו של "אהרון 1 גלסו ז"ל עם שובו אל עפר כפר המכבי" וכותרתו "קדיש יתום . " למרות שהספר יצא לאחר מותו של אוריאל טל , הוא תכנן את סדר הדברים ואף הסביר אותו בשער כתב

הקיבוץ המאוחד

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help