sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:ה

נא ] \ £ 7 ער השמים' לר' אברהם הירירה משמעות מיוחדת לו בתולדות הקבלה . שניים הם המניעים העיקריים שפעלו בתנועת הקבלה ו אחד שהוא מניע דתי כולו וביסוד מהותו הוא מיסטי , ואחד שהוא מניע פילוסופי-תיאולוגי . הראשון , שנתכוון לגילוי פנים חדשות בכתביהקודש ובמסורת על-פי השקפת-עולם מיסטית וסמלית , לא היה לו , לאמיתו של דבר , עניין בניסוח ובצידוק של קביעותיו על דרר ההגות , והוא פעל באותן מסילות שהתפתחויות בדת ובתולדות-הדת רגילות לנוע בהן . כנגד זה , המניע האחר , אף -1על-פי שהוא שני-במעלה במהותו , זכה להגיע למעלת חשיבות יתירה בכמה שלבים של הקבלה . כאן היתה הכוונה ליטול את התמונות ואת הסמלים , שמשמשים לתיאור הקדושה והדרך אל הקדושה ושאופיים המיסטי מזדקר , ולעתים קרובות בעוצמה כובשת , לעיני המתבונן , לבחון אותם מחדש בחינה שלאחר-מעשה , ולגלות בהם פנים חדשות בדרך החשיבה המושגית . וכל כר למה , מפני שאותם תמונות וסמלים היו בהם בעליל אבני-נגףו לא-מעטות לפני ההגות המיוסדת על העיון הפילוסופי . וכר , מתחילת המאה הי , ג" דהיינו , למעשה , מראשית התגלותה של הקבלה בתולדות היהדות , בעלי הנטיות הפילוסופיות שבין המקובלים מבקשים להם כלי-חשיבה העשויים לשמש לתכליתם . אין תימה , שהניאופלטוניות השפיעה כאן השפעה כבירה , בדמיון קרוב לדרך התפתחותה של המיסטיקה בנצרות ובאיסלאם . בפגישה ובחדירה ההדדית של התיאוסופית

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help