sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

פתח דבר אסופה זו היא פרי עבודתה של קבוצת מחקר שפעלה במכון ון ליר בירושלים בשנים . 2006–2003 בקבוצה השתתפו חוקרות וחוקרים שבחנו תופעות מגוונות בזירות שונות של שדה החינוך בישראל . כבר בדיונים הראשונים של הקבוצה התעוררה שאלת יחסי הגומלין בין ההיבטים המבניים של אי השוויון בישראל לבין האופנים שבהם הוא נחווה על ידי שחקנים חברתיים בשדה החינוך . כך למשל הופתענו להיווכח כי לצד הפערים המבניים ותהליכי ההסללה הרווחים במערכת החינוך בישראל , השימוש בשיח הניאו ליברלי , כמו גם האמונה במריטוקרטיה , אופייניים לשחקנים שונים בבתי הספר היהודיים והערביים כאחד . המסע שערכנו בין האתרים השונים המחיש את הצורך לקרב את המבט אל בית הספר - אתר ההתרחשות העיקרי של המעשה החינוכי - ועורר דיון חי על גבולותיהם של התיאוריה ושל המושגים הרווחים בחקר אי השוויון בחינוך . במהלך העבודה המשותפת , שהתאפיינה באווירה טובה ובחדוות יצירה , התעוררו לא פעם מחלוקות ואי הסכמות בין חברי הקבוצה . הללו התקבלו בברכה , שכן מטרתה של קבוצת המחקר לא הייתה להבטיח אחדות דעים אלא להביא לגיבושה של מסגרת רעיונית משותפת , שתאפשר דיאלוג פורה בין המשתתפים ותוביל אותם אל עבר תובנות חדשות ומאירות עיניים . אנחנו מקווים שהתובנות הללו , השזורות במאמרים השונים באסופה , יימצאו מועילות הן לעוסקים בחקר החינוך והן לעוסקים במעשה החינוכי עצמו , ואולי אף יסייעו לקידום שוויון ההזדמנויות בשדה החינוך בישראל . אנו מודים למכון ון ליר בירושלים על שהעמיד לרשותנו בית חם ותומך לאורך השנים וסייע לנו בגיבושו של ספר זה . אנחנו מבקשים להודות גם לפרופ' דן ענבר ולנורית הרמן שהאמינו בפרויקט ודחפו להשלמתו ; לקוראים האנונימיים שהערותיהם החכמות תרמו לשיפור איכות המאמרים ; למחלקת הפרסומים של המכון - לשרה סורני שליוותה את העבודה על הספר מתחילתה , לד"ר טל כוכבי וליונה רצון על המקצועיות הבלתי מתפשרת ועל הסיוע , העידוד והנחישות שגילו לאורך תהליך הוצאתו לאור של ספר זה , ולבסוף תודה מיוחדת לאיילת קמאי , עורכת הלשון של האסופה , על מקצועיותה ומסירותה . העורכים , אוקטובר 2012

מכון ון ליר בירושלים

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help