sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

בעצם יותר מדי מחבקת ... לא סתם מחבקת ודי . מה רע בלחבק ? אחד עוזר לשני , אחד עם השני , אחד על השני . לכן תקופה ארוכה הרגשתי מחנק . מי שגדל בבית של חסידות גור , כפי שנולדתי לתוכו , יש לו צורת חיים מסוימת ונוהל התנהגות מסודר . בר מצווה , שידוך , סדר לימוד , ילדים , המשך סדר לימוד , שידוך לילדים שלי , שבתות , חגים . אבא שלי שמר עלינו כאתרוג בקופסה מוהדרת . כך שכולנו נלך בשביל שיועד לנו מיום הלידה . אמא שלי הייתה עסוקה בלבשל , בלקפל כביסה ובכלל לדאוג שאבא חוזר מהישיבה וכולנו ככה יחד . בכלל החיים בחברה החרדית הם כסוכה גדולה . מין בית כזה שאין לך בו שום פרטיות . כן רציתי שקט , פינה כזו שרק אני אוכל לפתוח בה תמונות של הרבי , מקום כזה שיהיה רק שלי ולא מיטה על מיטה בשלושה חדרים קטנים . ובכלל למה אסור לי לחלום על מקומות רחוקים ? מה , אבותינו לא נסעו ? יוסף לא ירד מצרימה , משה לא חנה במדבר ארבעים שנה ? גם אני רוצה להחנות קצת במקום רחוק . לא רציתי לעזוב , לא רציתי להפסיק להניח תפילין . סערה בכוס תה . לא רציתי לחלל בפרהסיא אז שבת אחת מצצתי לימון 1 בתה חם . תדהמה . מה אלוהים לא קיים יותר ? לא . אני אומר שהוא כן קיים , אבל אני יכול גם לראות אותו בכל מקום , לא ? בבוקר החתונה של אחי יוסף-חיים אמרתי שאני רוצה להפסיק להניח תפילין . ידעתי שאבא ואמא יכעסו אבל לא אכפת לי . זה לא שאני רוצה להתגרש מהם , אלא אני רוצה לנסות גם דברים אחרים . אני יודע שבעולם החרדי זה לא מקובל אבל מקסימום שיגידו שנסעתי לקרוב משפחה לסעוד אותו , שם , במקום רחוק . זה לא שקר הרי אסעד גם את עצמי , לא ? בקשתי מהשדכנית לשים קוויטעל ( פתק ) לכלה . לא האמנתי בו אבל גם בכותל רשעים שמים פתקים , אז הנה אני לפני השינוי הדרמטי בחיי , גם אני יכול לבקש מהקדוש ברוך הוא פתק , בקשה . מה רשמתי בו ? שתיקה ארוכה ... רשמתי שאני אוהב את אמא ואבא ואני רוצה הרבה אהבה מהם . באמת שאני לא רוצה שלום עולמי , אני לא רוצה לסיים סדר לימוד במין עילוי כזה , אני לא רוצה להיות חרדי מבית אבא ואמא מדורי דורות ולהמשיך שושלת זו , בעצם 1 סחיטת לימון בכוס תה ( קפה ) עלולה להיכשל באיסור בישול בשבת , שהרי המשקה היוצא מן הלימון מתבשל כאשר הוא נוגע בתה או בתבשיל הרותח . אשכנזים וספרדים נוהגים אחרת : אשכנזי נוהג בעירוי ( ישפוך ) כלי שלישי שאליו הוא מוזג , וספרדי נוהג לרוב בעירוי כלי שני ( תלוי אם מדובר בסחיטת לימון / תיון / תה או קפה מגורען או אחר . (

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help