sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מציגה את המערך החינוכי–טיפולי כאורגניזם חי , המקיים על בסיס יומיומי היזון חוזר והפריה הדדית בין שיטות טיפוליות מובחנות , אך קשורות . הדיון ייעזר בדוגמאות קליניות כבסיס להכללה בנוגע למגוון המענים הטיפוליים בגן , ויתרה מזאת , גם על הקשר ההכרחי ביניהם כאיכות של ההחזקה הנדרשת להתפתחותו של ילד צעיר מהקשת האוטיסטית . פרק , 3 " אני לא זז , אל תזוזי : " טיפול בילד עם פגיעה אורגנית והגנות אוטיסטיות - הצגת מקרה אינטגרטיבית , נכתב על ידי אורלי שלו - תרפיסטית בתנועה , נציגת צוות המטפלות בילד עילי , המתואר כמקרה לדוגמה . הכותבת מציגה תיאור מקרה רב–מקצועי , הנותן ביטוי למהלך ההתפתחותי הייחודי של הילד המתואר , אך שופך אור גם על המאפיינים ההתפתחותיים שאנו פוגשים בשכיחות גבוהה גם אצל ילדים אחרים . המקרה הפרטי נע בין הכרה בלקויות ובקשיים הנרחבים לבין אפשרות להתפתח ומעלה שאלות טיפוליות קריטיות ודילמות מהותיות בנוגע לקשר בין המבנה האוטיסטי למבנה העבודה המעשית בגן . פרק , 4 דיון בהצגת המקרה , נכתב על ידי שוקי דרבן - פסיכואנליטיקאי . הכותב מתבונן בחומר הקליני כבסיס להעמקת ההבנה הפסיכואנליטית של האוטיזם , כמעורר מחשבות על ההתפתחות בכללותה , כביטוי למודל העבודה הייחודי בגנים , וכערוץ לחשיבה על הטכניקה הספציפית המתאימה למקרים אלה . פרק , 5 סכמת גוף והתפתחות העצמי , נכתב על ידי תמר מידן - מטפלת בתנועה , וקרן פלג - פסיכולוגית קלינית . הכותבות מתעכבות על אותם מקרים שבהם ילדים עוסקים בתפקודים הקונקרטיים של הגוף כנושא מרכזי בטיפול הדינמי שלהם . התמקדות זו תוצג כהיבט של המוטיבציה של הילד לכונן " סכמת גוף : " ארגון פסיכו–פיזי המספק תשתית הכרחית למבנה הנפשי , ומופיע לעתים קרובות באופן משובש באוטיזם . הכותבות עוקבות אחר התגבשות הסכמה במהלך התפתחות תקינה ואחר הדילמות , התיאורטיות והטכניות , ששיבושים ברובד ראשוני זה מעלות בטיפול באוריינטציה פסיכואנליטית בילדים אוטיסטים .

עמותה לילדים בסיכון : מרכז לטיפול וחקר באוטיזם


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help