sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

ובעבודה לא פשוטה , התגבשו הקבוצות , התבהרו הנושאים , החל הגישוש אחר שיווי המשקל של כל קבוצה על החבל הדק שבין התיאוריה לקליניקה , ולבסוף נקבע יום העיון לאוקטובר . 2010 יום העיון היה מוצלח בעבור הקהל , ולא פחות מכך , גם בעבורנו . נראה כי הטרימסטר הראשון של ההיריון שלנו הסתיים בהצלחה , ומבדיקת אולטרה–סאונד מאולתרת שערכתי אחרי יום העיון , הסתבר שכולנו נשארנו בחיים ושאפשר להמשיך ולהתפתח . מאז אנחנו שוקדות , באיטיות נמרצת , על הבשלת הריאות של ההרצאות המדוברות מיום העיון , כדי שיוכלו לנשום באופן עצמאי ויצאו לשוטט בעולם - כספר . הכותבות והכותב שרעיונותיהם מופיעים כאן הם חלק קטן מצוות גדול בהרבה . הם שביצעו את מלאכת הכתיבה . אך מלאכתם לא היתה מתאפשרת לולא החשיבה המקדימה , שהיו לה שותפות רבות נוספות מנשות הצוות , ובעקיפין - גם הצוות כולו . הספר מחולק לאחד–עשר פרקים המקשרים בין התיאוריה והקליניקה . הדוגמאות הקליניות נכתבו בהתאם לדרישות השמירה על סודיות מקצועית . הפרק הראשון , החוויה של הילד האוטיסט והתנועה לעבר ארגון פוסט-אוטיסטי , נכתב על ידי תמי פולק – עובדת סוציאלית קלינית . פרק מבוא זה משמש כאכסדרת כניסה אל המרחב האוטיסטי הייחודי והזר , שאינו מתאפיין בהכנסת אורחים , ושההתמצאות בו אינה אינטואיטיבית , אלא דורשת ערכת הישרדות מיוחדת . השהות במבואה זו תאפשר להאיר מזוויות שונות את השערים השונים שייפתחו , בזה אחר זה , בפרקים שאחריו . הכותבת מציגה מפה ראשונית של המרחב האוטיסטי , ומניחה את הקואורדינאטות הבסיסיות לחשיבה הפסיכואנליטית–התפתחותית על אופנות זו של " היות" בעולם . דוגמאות קליניות מצביעות על דילמות תיאורטיות וקליניות מהותיות שהפרספקטיבה מעלה . הפרק השני , מבנה המענה הטיפולי הרב-מקצועי לילדים אוטיסטים בגיל הרך , נכתב על ידי פם יוגב–פלטק – פסיכולוגית קלינית . הכותבת מציגה את המודל המעשי המממש את הרציונל הפסיכואנליטי–התפתחותי שעומד בבסיס הרשת הטיפולית הצפופה הנדרשת , להבנתנו , כמענה טיפולי לצורכי הילדים . הכותבת

עמותה לילדים בסיכון : מרכז לטיפול וחקר באוטיזם


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help