sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

יום עיון שהכנסותיו נועדו לממן שעות טיפול לילדים . אופי השעות שרצינו לממן יכול לשפוך אור על רוח הגן - שהיא רוחה של פם . שלא במפתיע , השעות חסרות המימון היו שעות של קבוצות משחק ותקשורת ( DIR ) בין זוגות , ילד וסייעת , ובהדרכת מטפלות המתמחות בתחום זה . מדוע דווקא ההתעקשות על " פרויקט סייעות" כזה משקף את חזונה המקצועי ? משום שהיא נושאת הדגל של ההשקעה במרחב הגני–חינוכי כ"אם–סביבה" טיפולית , משום שבעבורה אין הבדל בין אנשי מקצוע בכירים וותיקים לבין עובדים חדשים או מתמחים , ובין כל אלו לבין הסייעות - עובדות קבלן " זמניות , " שחלקן עובדות בגנים שנים ארוכות , ואפילו כבר מתחילת הדרך . פם היא שחוזרת ומדגישה את חשיבות הסייעות לעבודה הרב–מקצועית , ושיוצרת סדר יום מעשי ומושגי המתייחס תמיד לעבודתן כאל הקשה ביותר - שכן הן מבלות עם הילדים שעות ארוכות בכל יום , במציאות כמעט בלתי אפשרית . " פרויקט הסייעות" נועד לחבור , כהתפתחות חדשה , לשילובן ארוך השנים של הסייעות בהדרכות המקצועיות : למען המקצועיות , כדי שירכשו שפה לחשוב בה , אך גם כדי שיוכלו פשוט לשבת לרגע , למען רווחתן . אצלנו , שרגילים לתהליכים ארוכים ואיטיים מאוד , היריון הוא עניין של כמה שנים טובות . כמו בכל היריון , תחילתו היתה שברירית , עם פוטנציאל ברור של הפלה . כיצד רותמים את כל אנשי הצוות לפנטזיה על תינוק חדש בדמות יום עיון רב מקצועי ? של מי בכלל הפנטזיה ? למי יש כוח לעוד משימות כשהמשפחה המורחבת סובלת מלכתחילה מדלדול משאבים ? מי אמר שהעוברים הדמיוניים שלנו יוכלו לשרוד , להתפתח ולצאת לאוויר העולם ? ואם יצאו - האם יזכו למקום בו ? את כל התשוקות , החרדות , הקנאה , התוקפנות והאמביוולנטיות ששאלות אלו ואחרות העלו , היה צורך לעבד בדיונים מתמשכים בין אנשי הצוות השונים . ההכנות ליום העיון היו כרוכות גם בהתלבטויות מעשיות - מי רוצה לדבר על מה ? כיצד לגבש את קבוצות החשיבה על הנושאים השונים - האם תמיד המטפל הדינמי ישמש כ"ראש הקבוצה ? " איך לשלב גם את הגננות ואת הצוות החינוכי , החיוניים כל כך לתפיסתנו ? לאט לאט

עמותה לילדים בסיכון : מרכז לטיפול וחקר באוטיזם


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help