sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

שאותה מובילים בעמותה עו״ד ציפי נגל–אדלשטיין , מנכ״ל העמותה , וצוותיה המקצועיים . אך אין בכך די : לטעמנו נדרש גם מאמץ להבנה תיאורטית , הן של התופעה והן של הדרכים המיטביות להתמודד איתה . העבודה האינטגרטיבית וארוכת השנים שלנו עם הילדים , שנקודת המוצא התיאורטית שלה פסיכואנליטית–התפתחותית , אפשרה לצוות הוותיק , המרוכז בשלושת הגנים הראשונים בחולון , לרכוש ניסיון קליני רב בכל אחד מהתחומים הטיפוליים והחינוכיים , להעמיק בהבנת חשיבותה של האינטגרציה הרב–מקצועית לילדים אלו , להמשיג מודל פסיכואנליטי–התפתחותי למענה הטיפולי הכולל את המרחב הגני–חינוכי כסביבה טיפולית , ולפתח חשיבה תיאורטית . בעבור הילדים הבוגרים בחולון הוקמה עם הזמן מערכת המשך בכיתות חינוך מיוחד מ–א' עד י"ב , המתכנסות בבתי ספר רגילים . המערך הלימודי והטיפולי בכיתות אלו מלווה ביחידה מייעצת של פסיכולוגיות קליניות ( שפ , ( ח" העובדת באוריינטציה האמורה ומנוהלת , בשיתוף העמותה , בידי נחמה פבר בן פזי . אפנה כעת את מבטי מהמסגרת המקצועית אל הילדים , ומשם אל הספר : הפוטנציאל להתפתחות מתממש במציאות החיצונית , בעולם הפנימי ובמרחב הביניים שביניהם , וכל זאת לאור נקודת הייחוס המארגנת והבוראת של הקשר והתקשורת עם הקרובים המשמעותיים . אצל ילדים מהקשת האוטיסטית אנו פוגשים קושי בכל אחד מהיבטים אלו . נמצא קושי ביכולת להפריד ולחבר במגוון תחומים : בעיבוד הסימולטני של גירויים , בארגון הגופני , בהבחנה בין " אני" ל"לא–אני , " בפענוח רגשות וביטוים ליצירת קשר , ביכולת לחבר בין תחושות ומשמעות ליצירת שפה ועוד . ספר זה מתמקד בתיאור ובהמשגה של קשיים אלו ובטיפול הרב–מקצועי בהם . בנוסף , פרקי הספר משתפים גם בחווייתם של המטפלים , בדיאלוג המקצועי והבין–מקצועי , באופן התפקוד בגן כסביבה טיפולית ועוד . ההיריון מרובה העוברים של הספר היה מורכב ביותר , והוא יכול לשמש כבבואה לקשיים אנושיים , כמו גם למהותה של העבודה בגן . ראשיתו , כמו כל דבר אחר בגן , מדאגה לילדים . בחרדה ובהיסוס רב "נדחפנו , " מתוך מצוקה טיפולית , לפנטזיה על היריון מקצועי בדמות

עמותה לילדים בסיכון : מרכז לטיפול וחקר באוטיזם


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help