sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

היהדות , שהתקיים על הר הצופים בקיץ תש . 1 ז" אבל מחמת החידוקו שיש עדיץ בהכסאמטר הדאקטילי לפי היהברה הספרדית / חושבני ,, שיהא משום התועלת להביא כאן כמה הערות לעניין זה ; ( א ) השוא הנע נמגה כהברה לעצמה , או נבלע בקריאה , כפי הנהוג : בדיבור , כגק | י . כל , נלןקיה , וגם , # מר , "? ק . לה $ , וכנ ' ות . 2 שואים מורכבים לעולם הברה לעצמם הם . לעולם אץ חרוז מתחיל בשוא . ( ב ) במלים ארוכות נהגית ההברה הרביעית שלפני הטעם כהברה מוטעמת , בץ שיבוא שם מתג לפי הדקדוק , בץ שאין שם מקום למתג ,, | כגון : מראייתם , T ' ..,.. ומעולם , T " 1 מזבחותיך , י \ - 111 ' ויפארוה , T 1 T I * בעטותם . T ~ : 1 ( ג ) צורות הריבוי -ים , -ות של השמות הלועזיים ניתנו על-פי הרוב בהטעמה מלעילית , כגון ? מוזות ולא מוץ . ת 1 ( ד ) טרוכיאוס - ') ) במקום דאקטילומ ( - - ) יכול לבוא רק ברגל של הצזורה , כגון : נחל יןדומים הז 1 רם : ב / אךץ ציה ^ סלעת . . ) ה ) ראוי לו לקורא שיזכור , שלעולם החרוז פותח בהברה מוטעמת , בין שהמלה הראשונה היא בת הברה אחת , בין שהיא מלה מלעילית בת שתי הברות , ובין שהיא מלה ארוכה כנ ) ל' סעיף . ( 'ב הטעמת ההברה הראשונה בחרוז תכניס מיד את הקורא לקריאה הנכונה והטבעית של המקצבים הדאקטיליים בהכסאמטר העברי . התרגום נעשה בעיקר על-פי הנוסח שהתקין ה . ג . אוולץ-וייט ויצא לאור בסדרת . Loeb classical Library עוד היו לפני הנוסח של פ . מזון , שיצא לאור בשנת 1944 בסדרת Collection des Universites de France ( G . Bud 6 ) והנוסח של ה'מעשים' שהתקין א . פון וילאמוביץ-מילנדורף . ( Hesiodos ; Erga , Berlin 1928 ) 1 עיין 'הכנוט ה « ילמי למדפי היהדות' ' כרך א' ירושלים תשי "' ג . 2 גמה כלליט בעניין זה עי' שפ' עמי . 291

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help