sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

המשקלי והריתמי לעומת "מערכת ההשפלות הטעמות של נתן אלתרמן" ( עמ' , ( 46 ומפרט את 'הכלים המוסיקליים' המתחברים אצל קובנר בפוליפוניה עשירה : ו . הצזורות אינן סימטריות ומכניות אלא מותאמות אל ההפס קים התחביריים ; . 2 "הפסקים אלה יוצרים מתיחויות מעניינות בין קבוצות מלים שונות בגודלן בכל טור וטור" ועל ידי כך מיקצב גמיש יותר ; . 3 הבית נפתח ונסגר ביאמבים - ואף על פי כן אין זה יוצר מונוטוניות ; . 4 "רשת עשירה של חריזה רגילה , חריזה אליטרטיבית והרמוניה ווקאלית ארוגה כאן שתי וערב ומהנה בזכות עצמה" ( עמ' . ( 47 בדברי הערכתו על 'פרידה מהדרום' כ 20 שנה לאחר הופעתה מבליט גם ב . י . מיכלי את הפרק 'מות דמבם / שהוא רואה בו את 3 שיאה של הפואימה . ' תוך הקבלה ניגודית אל אהבת המת לרעייתו ב'שמחת עניים' של נתן אלתרמן הוא מצביע על אהבת המת אצל קובנר כ"מתעצמת ביגון הוויתור וההשלמה , כאלה הכרוכים במאמץ רצוני של האוהב , בתוקף אהבתו , ולא רק בהכרת הכורח שבהם . ב . ' " י . מיכלי מסכם את הערכתו : " כי מבלי למחוק את טביעת רוחה של התקופה , השכיל קובנר לחרוג ממצריה . בחריגתו שיחרר את שירו מתלותה המצמצמת . ומכיוון שניחן בכושר הברירה , בכוח המדמה והמעצב , העניק לפרק ההוא ' ) מות דמבם , ( ' וכן ל'פרידה מהדרום' בכללה , את הסגולות שהן סם חיים לשירה , להעלותה ולקיימה מעבר לזמנה ' " . ניתן לומר בסיכום , שהפואימה 'פרידה מהדרום' הרשימה את קוראיה . הקריאה הראשונה עוררה תמיהות ותהיות . ככל שחזרו והתעמקו בה , נתגלו סגולותיה ונפתחו מעיינות יופיה . ' שני הכרכים של 'פנים אל פנים' גילו פנים חדשות של אבא קובנר . במרץ 1952 נתפרס ב'אורלוגיף הסיפור 'עד הערב' , ' שבישר לקוראים על מסלול יצירה חדש של המשורר . הופעת הספר שנים ספורות לאחר שנתחוללו המעשים בשדות

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help