sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

רים , מתוך היבטים שונים ומתוך רטרוספקטיבה של עשרות שנים . 5 גם הפואימה השנייה של אבא קובנר 'פרידה מהדרום' , שענייניה אחוזים במערכות חטיבת 'גבעתי' במלחמת השחרור , לא זכתה לתגובות מקיפות בביקורת העברית . הפואימה הכבושה בין שירים לא ארוכים הופיעה חודשים ספורים לאחר תום הקרבות . ייחודה הורגש וצויין פה ושם בעל פה ובכתב מתוך הערכה וכאילו דרך אגב ( נתן זך : "היצירה המצויינת ביותר של מלחמת השחרור 6 בשירה" ; דן מירון : 'ב"פרידה מהדרום' קבע אבא קובנר את אחד משיאיה של שירת מלחמת השחרור" . ( את התגובה הביקורתית הראשונה על 'פרידה מהדרום' פירסם 8 אברהם שאנן . הוא מצביע על עניינים אחדים , הנראים לו קשים או תמוהים : . 1 "לא הוחוור לנו מפני מה נקרא קובץ זה פואימה וגיבור הפואימה , מרכזה המאגד , נעלם מעיני הקורא . " . 2 החוויות העמוקות הבאות לידי ביטוי לירי ועמוק ומקורי " לוטות בערפל סמיך של סמלים אינטימיים , המציבים חייץ אטום בין הקורא והמשורר " . . 3 "כיוון שהמובע מופלא מאתנו בגלל סמלים סתומים , הרי גם הקצב האנרכיסטי אינו קוסם לנו " . ולהלן : "נשימה קצרה , קדחתנית , שאין עימה מרגוע כלשהו - פגומה מיסודה " . לעומת זאת מודה המבקר , ש '' נאדר , ללא ספק , הוא שילוב המציאות עם האי רציונלי , נאדר וגם נאמן ואותנטי " . ובעיקר אהבתו ומותו של הלוחם דמבם : '' ושוב נחות עינינו על דמבם , שמימינו לא ראינוהו ולא ראה אותו המשורר . ובכל זאת מוכר לנו אותו דמבם ושירת קובנר קירבה אותו אלינו והשיגה מטרתה . דמבם אף הוא סמל , אך סמל חי ( גם לאחר מותו ) ומובן ואותנטי " . בנימין הרושובסקי , שכלל במאקרו על הפואימות של אבא קובנר גם דיון ב'פרידה מהדרום' , מסכים , בעצם , עם שתיים מטענותיו של אברהם שאנן : . 1 קובץ השירים לא התלכד ולא התגבש כפואימה ;

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help