sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

אך הם יקרבו אותנו ללוז של מעשה אמנות היוצק רדיקליות אסתטית במסגרות אתיות . הניסיון לדובב את נראותה של האמנית ושל עבודותיה אינו בא לבנות פרופיל פסיכולוגי או חברתי של האמנית עצמה או של הזמנים שבהם פעלה . חקירת הפנים , הרישום , הפעולה , הסימון והזמן היא חקירה של "קווים טעוני הגות , " אם נשתמש בביטוי של אורי עצמה שנאמר בהקשר אחר . זוהי חקירה של הקווים הנמתחים בלב השיח של מעשה האמנות ומתוכו , חוצים את השיח אך גם מרכיבים אותו ; קווים שאורי רושמת בהם את הדימוי טקסט הייחודי שלה . אך לפני שנתחיל במעשה הדיבוב ראוי שנתבונן ב"שפת הדיבור" של אורי עצמה ושל יצירתה . בהתאם לכך יובאו השערים השונים המרכיבים את הספר כשהם מנוסחים מתוך התוודעות לשפת הדיבור הרהוטה והמגומגמת כאחד של מעשה היצירה של אורי ; בתוך כך אבקש לנמק גם את שפת הדיבור שלי . אביבה אורי כתבה על היותה אמנית . היא דימתה את עצמה לקו רישום , לסימן שהוא קו ייחודי במציאות שהיא לעד מטאפורה ליקום , לעולם כולל . באחת מעבודותיה כתבה : ארץ קטן מקיא ארסו ארץ קטן מבקע מתוכו שקע רשעותו ארץ קטן קורא קריאות חרדת שיגעון אחזו , שיגעון אחזו בלע אישך הזעק אלוהיך החזק מעמד . הדבק מרפקיך הדבק כליוניך נבקעה שכינתו רצונו להיות . 2 אורי , "הקו , " בתוך לויטה , אכינד , אלדי , עמ' . 117

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help