sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

אמנות הביצוע " מתח עצבים בל ישוער , דכדוך תהומי . לאהוב כל כך , משמע להיות חולה ( ואני לא אוהב להיות חולה . " [ במלים אלה פותח זיורז' בטאי את הסיפור חולדות . איזו פתיחה ! האני המספר הוא האני החווה . הסיפור מתנהל כמו יומו של בני נעורים . התיעוד הוא הוויה רגשית . אין מרחק או פרספקטיבה מהפעולה . כתיבה כמופע . ציור כמופע . נגינה כמופע . לא בנייה של תוכן ורעיונות , סמלים ומטפורות , אלא פרישה של פעולות בזו אחר זו ומעקב צמוד אחריהן , בזמן אמת . אתה צמוד לפעולה , מתקדם איתה . אתה שרוי בהלך רוח , לעתים ברגש טהור , מאפשר לו לחשוף בפניך את המציאות . הוא המסכה המחוררת שאתה עוטה . לא תמיד מתקיים ההיגיון הזה . פיטר ברוק ( Brook ) הכביר על כך מלים בבואו לדון במושג התיאטרון הממית . אם הדרך אינה משובשת , אם הדימוי אינו שחוק , אם המחווה אינה מזויפת , אם הרגש כן - מתחוללת התרחשות אמיתית . אופן הביצוע הוא מהותי למופע . "אדם חוצה חלל ריק , ובה בשער . אדם אחר צופה 1 פיטר נרוק , החלל הריק , תרגום איתן בלום ויוסף אל דרור , אוו -עט . 1991 עמי . 15 קהל למופע אין קהל , יש צופים . צו ? ה יכול להיות יחיד , מתי מעט או רבים . המונח "קהל" מייחס לצופים תכונה קולקטיבית של גוף . התקהלות מקנה לאירוע נופך המוני , שהוא זר לסוגה של אמנות המופע . "אירוע" יש לשווק וליחצן כמו מוצר חדש בשוק . לצפייה במופע אמנותי נודעת קרבה יתרה . כמו שהולכים יד ביד , או רואים עין בעין .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help