sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

באמצע אי תנועה , למרגלות מגדל עזריאלי נתל אביב , כורע מקבץ נדבות על ברכיו וזרועותיו . במשך שעות הוא ניצב ללא ניע בתנוחת כריעה , ראשו שמוט ביו כתפיו ; דומה שאיו לו פנים . עוברים ושבים אינם עוצרים מלכת . מי שמבקש להביט בו , מגניב מבט רק אחרי שחלף על פניו . מעטים מעזים להשליך מטבע , ממרחק מה , אגב הליכה . קשה לעמוד בפני שפלות רוח כזו . אמן הנדבות בחר להשפיל את עצמו . הפעולה שלו מודעת ( הוא דאג לכרית . ( כריעה אפיים ארצה במשך שעות דורשת מאמץ נפשי ופיזי . אפשר לראות בה סיגוף או התרסה , אפשר לטעון שזו בסך הכול מניפולציה . שכן הפעולה שלו מבקשת לזעזע , להוציא אותנו מהאדישות , ליצור אמפתיה . מוזיאון ישראל . ערב פתיחת המוזיאון המחודש . אני מציב על הרצפה מראה גדולה . במשך חמש שעות אני רוכן מעליה ומעתיק את דגמי הצמחייה המצוירים על תקרת בית הכנסת העתיק שבהורב , ( Horb ) גרמניה . אני מביט במראה כדי לראות את מה שמעליה , המשתקף בה במהופך , רוכן אל הרצפה כדי ללכוד את התקרה . התנוחה מתגלה כקשה לביצוע . כאב מצטבר בשרירי המפשעה , בשכמות ובעורף . אני נזכר בתנוחת הקבצן . אני שומע את הקהל שנאסף סביבי ואת ההערות שלו על המופע , אך מקפיד לא לזקוף את ראשי ולא להגיב . בין ציור התקרה לבין הרישום שלי מתקיים משחק מתעתע של היעלמויות והתגלויות . הציור שלי חוסם את השתקפותו של ציור התקרה בראי . כדי לראותו אני נאלץ לשנות את זווית הראייה , והדבר גורם לעיוות קנה המידה ולהשתנות מתמדת של הפרספקטיבה . פרמטרים משתנים . נקודות ציון נשמטות . הפרטים מתחילים לרצד מול עיני . לפרקים מופיעות בראי דמויותיהם של הצופים , לפרקים דמותי שלי . בשלב מסוים אני מחליט להתנתק , לאטום את עצמי ולא להגיב להתרחשות

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help