sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

של בני התקופה . עצב זה היה קשור לעמדות התרבות באשר לגופה , למיניותה ולמעמדה של האישה . גם היום , שלושה עשורים ויותר לאחר פרסומו , ממשיך התצלום לעורר גלים של תגובות שנעות בין זעזוע וגועל , שעשוע ועונג , סקרנות והערכה . בנגליס יצרה את התצלום במטרה לעורר פרובוקציה שתוביל לדיון מעמיק בסוגיות חברתיות בוערות , אך ככל הנראה גם היא עצמה לא ציפתה שהוא יהפוך לאבן דרך ולסמל המייצג דור שלם : דור האמניות הפמיניסטיות של שנות השבעים ' . האמנות של יוצרות בעלות תודעה פמיניסטית זכתה לראשונה בהיסטוריה המערבית לכינוי "אמנות פמיניסטית" בשנות השבעים בארצות-הברית ובאירופה . היתה זו הפעם הראשונה שבה הוגדר זרם אמנות מובהק בשם התואר הזה . האמנות הפמיניסטית שנוצרה בארצות-הברית בשנות השבעים של המאה 20-ה יצרה רגע היסטורי מיוחד . זהו רגע שבו נפגשו לראשונה , בהשפעת רעיונותיה של התנועה הפמיניסטית , עשייה בתחום האמנות , אקטיביזם חברתי מהפכני והגות חברתית אינטלקטואלית ופוליטית . הצירוף הוביל ליצירה של אמנות והגות שהשלכותיהן הותירו חותם עמוק על חייהן של נשים רבות ברחבי העולם . בשנות השבעים פעלו אמניות אמריקניות ברוח הפמיניזם הרדיקלי ובהשפעת רעיונות פמיניסטיים מאסכולות נוספות . הן טיפלו בסוגיות רבות ועקרוניות הקשורות למעמד וזכויות של נשים , תוך יצירת קשר ברור בין האמנות ובין חייהן של נשים . יוצרות אלו הרבו לתאר את חיי היומיום של נשים , רגעים קטנים ובלתי חשובים לכאורה . מעתה , כל הנושאים , גם אלה שנחשבו עד אז "קטנים , " " מינוריים , " "נשיים , " היו ראויים לדידן לכניסה אל המוזיאון : טיפול בבית ובתינוק שנולד , קשיי פרנסה , בוס ידידותי שמעניק טפיחות מזדמנות בישבן , והתבוננות מודאגת במראה בגזרה המתרחבת . האמנות היתה לחלק משמעותי בתהליך החברתי שהניע הפמיניזם הרדיקלי האמריקני . באמצעות כלים אמנותיים ועמדות שזעזעו יסודות מקובלים ביטאו האמניות את הרעיונות הפמיניסטיים וסייעו במימושם . לינדה בנגליס חשפה את גופה הפרטי במערומיו , כשהוא מחובר לרילרו פרובוקטיבי , אבל המסר שלה היה פוליטי . אמניות רבות לא היססו להשתמש באישיותן ובבשרן , באופן האישי והחושפני ביותר , כדי להביע רעיונות פוליטיים ועקרוניים . זרם אמנותי זה היה חדשני ומהפכני , מבחינה רעיונית וצורנית , והוא

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help