sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

בגיליון העוקב , גיליון דצמבר , 1974 וחתומים עליו לורנס האלוויי , מקס קוזלוף , רוזלינד קראום , ג'וזף מאשק , אנט מיקלסון - מאושיות עולם האמנות של אותם ימים . ( Richmond , 2005 : 26 ) הסקנדל השפיע על מערכת העיתון עוד זמן רב , ולאחר כשנה של חיכוכים וצרימות , פרשו הנשים העורכות מחברותן במערכת . גם חוקרת האמנות הבולטת סינדי נמסר , מעורכות כתב העת The Feminist Art Journal כתבה בעקבות פרסום התצלום מאמר מערכת ובו ביקורת שלילית , ואף פוגענית . היא תיארה את בנגליס כיוצרת שאיננה בטוחה בדרכה האמנותית והפמיניסטית , כאמנית שמנצלת את הבמה שניתנה לה מעל דפי כתב עת מבוסס בעולם האמנות כדי לזכות בתשומת לב באופן שמבזה את הגוף הנשי . ( Nemser , 1974 ) למרבה הצער , הנושאים הפמיניסטיים שבהם ביקשה בנגליס לטפל באמצעות התצלום , והביקורת הברורה שגולמה בו - לא זכו כמעט לתגובות ענייניות ורציניות . כך , למשל , התנוחה האסרטיבית של האישה , שכמו נדחפת בכוח לתפקידים ולמקומות שאינה מורשה להיכנס אליהם , מבקשת להעלות את בעיית ההדרה של נשים מרוב מוסדות האמנות של התקופה , שנטו להציג עבודות של אמנים גברים בלבד . השימוש בגופה של האמנית עצמה הוא מטאפורה למגוון היכולות , הכוחות והשפעה של יצירתיות נשית והצבעה אמיצה על חשיבותה של הכללת מחצית האוכלוסייה - הנשים - בתוך השיח והתרבות הכלליים . בנוסף , בנגליס ביקשה להדגיש את סוגיית זכותה של כל אישה לפעול כסובייקט חופשי ללא השפעת לחצים חיצוניים : הציפייה החברתית שתהיה רעיה , אם , או כל הוויה אחרת , אל מול היכולת המועטה של נשים לבחור לפעול וליצור באופן יוצא דופן או אפילו פרובוקטיבי , כפי שעשו לא מעט אמנים גברים ביצירותיהם מאותן שנים . גם תנוחת גופה והבעת פניה של האמנית היו מגמתיות - הן חיקו תנוחות של נשים בפרסומות ובתעשיית הפורנוגרפיה , המנצלות את גוף האישה ומדכאות אותה מבחינה פיזית , פסיכולוגית , כלכלית וחברתית . דומה כי כל הסוגיות הללו , ונוספות מסוגן , נעלמו והתפוגגו כליל תחת המעטה החיצוני של הפרובוקטיביות שהעמידה האמנית ( לדיון נוסף על אודות היצירה ועמדתה של האמנית ראו עמוד . ( 46 תגובות רבות על היצירה המשיכו להדהד בעולם האמנות ובשיח הפמיניסטי והציבורי , אך דבר אחד ניתן לקבוע בבירור : בין אם הסוגיה שהיא מעלה חינה אתית , אסתטית או פוליטית במהותה , היצירה של בנגליס היכתה בעצב חשוף

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help