sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

תרבותם ולהגדיר את זהותם . בהיות אלה נר לרגלינו , על בהירות איננו מתפשרים . ב . קדימות לסוגיות בעלות משמעות רחבה על פני התמקדות , טובה ככל שתהיה , בנושא נקודתי ומצומצם מבחינת חשיבותו והשפעתו : אין זה , כמובן , אומר דבר על גודלו של מושא המחקר , כי כמו שהוכיחו המיקרו-היסטוריונים , אין קשר בין גודל זה לבין טיב התוכנות שאפשר לחלץ ממנו . איננו חפצים רק בלמדנות שקדנית ובמחקר איכותי ( good scholarship ) אלא גם בערך המוסף של אינטלקטואליות הקושרת את הדעת המתגלית לצרכים ולשאיפות ולדאגות האנושיות . ג . רלוונטיות לקהל משכיל ולא רק למומחים בתחום : אנו מאמינים כי כאשר מיושמים שני המאפיינים הקודמים , קרי בהירות ועיסוק בסוגיות משמעותיות , התוצאה היא בדרך כלל חיזוק הרלוונטיות של המחקר האקדמי לקהל משכיל שאינו מגיע מתוך התחום ואף מתוך המסגרות האקדמיות . כמובן , אנו מודעים למתח שקיים בין הדרישה למצוינות , שהוזכרה קודם , לבין הרצון להנגיש את המחקרים לקהל רחב יחסית , ומבינים שאנו עלולים לספוג ביקורת על כך שאנו מוכנים , לפחות בתיאוריה , להתפשר על הרמה כדי להגיע ליותר אנשים . אולם כאן חשוב להבהיר : מתח אינו ניגוד . בעינינו , אין הכרח שתשרור דינמיקה של משחק סכום אפס בין מומחיות לנגישות . זהו מתח , ובתוך המתח הזה אנחנו מעוניינים לפנות לקהל משכיל רחב ככל האפשר מבלי לפגוע ברמה האקדמית . ימים יגידו אם נצליח בכך . ד . דעתנות ופולמוסיות . אנחנו מעודדים הצגת טענות נחרצות ואפילו בוטות , בעיקר אם הן אינן קונפורמיות . בעינינו , זהו אחד התפקידים החשובים של האקדמיה , והתפקיד הזה לא פעם נשכח בשל הרצון למצוא חן בעיני שומרי הסף השונים ובשל הצורך ההישרדותי לפרסם הרבה ככל האפשר . אין ספור דוגמאות היסטוריות מראות , כי לא פעם עמדה שנתפסה בזמנה כנחרצת ובחריגה , ולעיתים אף כמקוממת , נעשתה לימים למובן מאליו של "הכלל והעכשיו . " יתר על כן , את שמונח ממש מתחת לאפנו אנו נוטים לראות באיחור ובערפול — ולכן טוב שיהיו נביאים , הוגים , מדענים ושאר פורצי דרך ומוכיחים בשער שמעזים להתפלמס בדעתנות ובנחרצות — גם נגד הזרם . הרכיב האחרון המבטא במובהק את מדיניות העריכה שלנו הוא זה של הרב תחומיות . גיללי רעת יוצא בתחילת העשור השני של המאה ה , 21 בתוך עולם הניזון מההיגיון של מה שמכונה גלוקליזציה ( ובתרגומו היצירתי של אורי רם — ( 20051 " עולמקומיות . ( " מושג זה , המרמז על ההשלמה בין תהליכים סותרים , או אם תרצו על סתירות בין תהליכים השלובים זה בזה , כבר טומן בחובו את המורכבות הרבה המאפיינת את התהליכים החברתיים והתרבותיים של זמננו . זהו עולם שאין להבינו

מכללת סמינר הקיבוצים

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help