sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

נקטו עמדות ומעשים שהובילו למעשי זוועה , לשפיכות דמים , לחורבן חברתי , לניצול ולהשפלה , לאפליה ולדיכוי ולשאר רעות חולות שהמיטו שכול , סבל ואומללות על מיליונים רבים של בני אדם . איננו יכולים עוד להרשות לעצמנו להתבדח בציניות עם תלמידינו ש"מה שלומדים מההיסטוריה זה שלא לומדים מההיסטוריה . " האחריות המוסרית , היושר האינטלקטואלי והאתיקה החינוכית מחייבים אותנו לא להסתפק בלימוד מסודר על אודות הרוע שהולידו הקנאות הדתית והלאומית , האידיאולוגיות הטוטליטריות , שטיפת המוח במוסדות החינוך , הגזענות , הדרת הנשים , התאווה לכוח והחמדנות הכלכלית . האחריות שלנו היא להעצמה אינטלקטואלית של דורות ה"כאן ועכשיו , " כדי שיוכלו לקרוא את מציאות חייהם , לפענח את הכוחות הפועלים בחברה ולפתח תודעה חופשית שמכירה אלטרנטיבות והיודעת שבמרבית המקרים אפשר וראוי אחרת . דרושים לנו דעת מכוננת אישיות וזהות ; שיח מנחה לחינוך והתנהגות , לחברה , לתרבות ולאנושיות . את חזון הדעת , כפי שהוצג לעיל , ניתן להגשים באין ספור אפיקים של עשייה אקדמית , חינוכית , פוליטית , חברתית ותרבותית . בגילוי רעת מצאנו לנכון לעשות קונקרטיזציה של החזון בדמותם של שלושה רכיבים ( או קריטריונים ) מרכזיים המנחים את עבודתנו בעריכת כתב העת . הרכיב הראשון חשוב מאוד , אך הוא במידה רבה בגדר המובן מאליו : איכות מחקרית ואינטלקטואלית . לא נחדש הרבה אם נציין , כי הדרך להבטיח איכות זו היא באמצעות מנגנון שיפוט קפדני , של עמיתים אקדמיים מן המדרגה הראשונה , הפועל בשיטת העיוורון הכפול ( הכותבים אינם יודעים מיהם הקוראים , ולהפך . ( המשמעות בפועל של מימוש קריטריון זה היא שיעור קבלה נמוך יחסית של כתבי יד המוגשים לנו . נכון להיום , אנחנו מקבלים לפרסום כ 15 אחוז מהם . שני הרכיבים האחרים המנחים את עבודת העריכה שלנו פחות מובנים מאליהם T בכתב עת מדעי שפיט , ודווקא משום כך הם מבטאים באופן מובהק את "חזון הדעת" שהוצג לעיל . הראשון מביניהם הוא מה שניתן לכנות בהכללה קומוניקטיביות , כלומר , דרך תקשורת או הנגשה רעיונית המתאפיינות בכמה קווים הנבדלים זה מזה , אך כאלה שלטעמנו משלימים זה את זה : א . בהירות : הדגש האקדמי על מומחיות גורם לא פעם לכך שאיכות הכתיבה ובהירות הצגתן של הטענות נזנחות . אנחנו רואים בבהירות ובלכידות הרעיונית ובשטף ובאלגנטיות של הכתיבה מרכיבים בלתי נפרדים מהעיסוק במדעי החברה ובוודאי במדעי הרוח . חיים ומוות ביד הלשון , נאמר במסורת היהודית ; והדיבור התבוני , כפי שהוצג באתונה הקלאסית , הוא דרכם של בני אדם להנכיח את אנושיותם , לכונן את

מכללת סמינר הקיבוצים

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help