sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

גוף אמהי , גוף מיני פתייני , גוף עמל בין קירות הבית המהוגן . אלא שההצעה של וולף אינה רק דרישה להיכנס אל מחוזות הרוח . היא , בראש ובראשונה , מחאה על זכויותיו המעטות והדלות של הגוף הנשי : "מאחר שהמבנה האנושי הוא כזה , שבו הלב והגוף והמוח מעורבים זה בזה , ולא מחולקים למדורים נפרדים כפי שהם עתידים בוודאי להיות בעוד מיליון שנים , ארוחת ערב משובחת היא תנאי לשיחה משובחת . אינך יכול לחשוב כהלכה , לאהוב כהלכה , לישון כהלכה , אם לא אכלת כהלכה" ( שם : . ( 28 ועוד שואלת וולף : "מדוע גברים שותים יין והנשים שותות מים ? מדוע מין אחד כה מצליח ומשגשג בעוד המין השני כה דל במשאבים ? ואיזו השפעה יש לכך על כתיבת ספרות ? אלו תנאים נחוצים כדי ליצור אמנות " ? ( שם : . ( 35 וולף בוחנת את תנאי הקיום של הגוף הנשי וחוקרת את השפעתם על אפשרות היצירה . היא מזהה את הגוף ואת המקום המוקצה לו כממלאים תפקיד מכריע בקביעת אפשרויות הזהות בעולם . לטעמה , מרחבי הקיום הצרים , שנשים מוגבלות אליהם , מקבילים לתנאי הגוף החסרים ואף משמרים אותם . אלה , כמו אלה , מתבררים בתשתיות חומריות להבניית סובייקטיביות נשית רעועה ונטולת ביטחון וכוח . לפיכך , הדיון של וולף על אודות נשים וספרות מתחיל בסיפור על גירוש והדיפה ממרחבים גבריים . היא מספרת כי ישבה על גדת הנהר שבתחום הקמפוס וחשבה על נושא ההרצאה , כשפתאום התעורר בה : נחשול כה סוער של רעיונות עד שלא היה אפשר להמשיך ולשבת . וכך מצאתי את עצמי צועדת במהירות רבה על פני המדשאה . תוך שניות זינק לעברי גבר בדרכו לעצור בעדי . לא מיד הבנתי שהתנועות הנמרצות / ... / היו מכוונות אלי . פרצופו הביע חלחלה וכבוד שנפגע . האינסטינקט בא לעזרתי יותר מן התבונה ; הרי זה אב הבית השומר על הסדר הטוב , ואני אשה . זאת המדשאה , שם השביל . רק לחברי הסגל מותר לדרוך על הדשא , החצץ הוא שנועד בשבילי ( שם : . ( 16 מה גילתה וולף כאשר "אב הבית" הורה לה לרדת מן המדשאה בתנועות נמרצות ? או חסם אחר כך את כניסתה לספרייה ? היא נוכחה לדעת שההרשאה לשימוש במרחב , לתנועה ולפעילות חופשית בתוכו היא תלוית מגדר . היא נוכחה לדעת שלבית יש אב , כלומר שכל יחידה מרחבית שהגוף הנשי ( כמו שאר הגופים ה"נשיים ( " חסר המשמעת העצמית וחסר יכולת הבקרה והשיטור העצמיים , מזמין ומצדיק התייחסות מנהלת , מפקחת וממשטרת . הפיקוח הזה נעשה מוצדק ואף מחויב המציאות כרי לקיים את מה שמומשג כקיום אנושי רציונלי : הגבר צריך וזו חובתו לפקח על האשה ( ולא : הפיקוח על האשה הוא שמכונן את האשה ואת הנשיות ) ( דה בובואר , . ( 2007 , 2001

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help