sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

כך , מודל זה מאפשר לזהות את הגרסה הישראלית בווריאציה המקומית לפרויקט הפמיניסטי שביקש "לכתוב את הגוף . " הצגה תיאורטית של גרסה זו , והדגמה שלה באמצעות ניתוח ביקורתי של מבחר יצירות , הן הצגה והדגמה שיעמדו במוקד של ספר זה . גם ברמה המתודולוגית , המחקר יציע "קריאה נשית" או "פרשנות נשית" או " קריאה / כתיבה נשית , " תוך שזירה מודעת בין שני תחומי ידע : בין תיאוריות פמיניסטיות לבין יצירות ספרות שכתבו נשים . בדרך כלל , אנו נוהגים לחשוב על ספרות יפה ועל כתיבה תיאורטית כעל שתי פעילויות שמתקיימות בחללים נפרדים , בשפות נפרדות ובכוונות אחרות . המחקר שלי ינסה למוסס את המחיצות בין הטריטוריות הללו , לתת לגוף הידע הפמיניסטי לחצות את מפתנה של ספרות הנשים ולהאיר אותה , ולאפשר לספרות היפה לתרגם את התיאוריה לחוויה רגשית , חושנית , לפיסת חיים . הזליגה ההדדית הזאת , שמתרחשת תוך כדי פריצת גבולות , היא מבחינתי לא רק דרך לתאר את מעשה הכתיבה הנשי החדש , ולא רק טענה בדבר נוכחותן של מחשבות פמיניסטיות על סובייקטיביות נשית בטקסטים פואטיים . זהו גם ביטוי מוחשי של החתירה לכתיבה ולמחשבה המחויבות לתנועה של דיאלוג טקסטואלי מתמיד בין אגפים שונים של מחשבה ויצירה . קריאה דיאלוגית כזאת בין טקסטים ספרותיים לתיאוריות פמיניסטיות עשויה להתגלות לא רק כ"לא זרה" לטקסט הספרותי אלא גם כבשר מבשרו הממשי של הטקסט . באוקטובר 1928 הוזמנה וירג'יניה וולף להרצות על נשים וספרות בנינהאם קולג' ובגירטון קולג' ( שבזמן ההוא היו הקולג'ים היחידים לנשים בקיימברידג . ( ' את ההרצאה , שהתפרסמה שנה אחר כך כמסה ששמה חדר משלך , היא פותחת בשאלה המתייחסת אל הכותרת המפתיעה : "ייתכן שתאמרו , הרי ביקשנו ממך לדבר על נשים וספרות . מה לזה ולחדר משלך " ? ( וולף , . ( 13 : 2004 וולף מצהירה בפתיחה , שאין לה עמדה מגובשת בנושא הכללי של "נשים וספרות , " על כל מה שמשתמע מכותרת זו : "מה ייחודן של הנשים , איזה ספרות הן כותבות , או איזה ספרות נכתבת עליהן , או כל אלה ביחד" ( שם : שם . ( לדבריה , היא יכולה רק להציע בוודאות נחרצת "דעה בעניין משני אחד - אשה חייבת שיהיו לה כסף וחדר משלה אם היא רוצה לכתוב רומנים" ( שם : . ( 14 בניגוד להצהרתה , וולף מתייחסת בששת פרקי המסה לכל הסוגיות שמנתה , אלא שהיא משיבה עליהן ממקום חדש ומפתיע : ממקומה כאשה קוראת . זוהי קריאה , שנקודת המבט המודגשת שלה כאשה ( בעולם גברי , שנקודת המבט שלו גברית מובהקת ) מזכה אותנו בטקסט פמיניסטי שתובנותיו מאלפות . וולף יוצאת משאלה שנולדת במרחב אחד : הספרות . ואולם , במקום להשיב עליה במושגי ההיסטוריה של הספרות , או על פי קריטריונים ספרותיים אסתטיים , או בהתאם לתמטיקה ולאידיאלים של הקאנון המערבי - ובכלל , במקום להישאר

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help