sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

הישראליות - חוות מתאים לנשים הפלסטיניות ? והאם הפמיניזם המערבי בכלל מתאים לחברה שמסורת ומודרניות חיות בה במקביל ? היו גם רגעים שגרמו לי לבחון מחדש את יחסי לתרבות שלי ולשאול את עצמי שאלות לגבי זהותי היהודית . למשל , כאשר ביקשתי לראיין זוג אינטלקטואלים המתגוררים בחיפה בראש השנה היהודי , השתררה מעבר לקו שתיקה , ואחר כך אמר האיש : "בסדר , את יכולה לבוא אם את רוצה . לא חשבתי שתרצי לבוא לראיין אותנו בראש השנה . " מיהרתי להסביר שאינני שומרת מסורת . כשהגעתי לראיון , קידמו אותי מארחי בברכת חג שמח והגישו לי עוגת דבש , "כדי שתהיה שנה מתוקה . " אין לי ספק שהם לא התכוונו להביך אותי ; אדרבה , היה כאן רצון לכבד את החג שלי . לאחר הראיון הזה ידעתי שלא אוסיף לראיין בחגים היהודיים כדי לא ליצור תחושה שאינני מכבדת את המסורת שלי , על אחת כמה וכמה מסורות של אחרים . כשיצאתי למסע הזה לא ידעתי מהו אוכל פלסטיני ישראלי , וגם בסופו איני יודעת בוודאות איך להגדירו . יצאתי לדרכי מצוידת בידע ישראלי מצוי שאוכל פלסטיני ישראלי זה חומוס , טחינה , מג'דרה ( מאורז , ( סנ ? ה , לבנה , פול , בקלווה , קובה וקפה קטן חזק ומתוק . הללו התגלו כאפס קצהו של מטבח עשיר , העושה שימוש בכל הצומח בעונתו בסביבה הקרובה - מטבח של מי שהפרוטה אינה מצויה בכיסם דרך קבע ושמכירים את פרי אדמתם ועושים בו שימוש מרבי . תהיתי מדוע למדנו לאהוב את החומוס והפול עד שהפכנו אותם לשלנו , בעוד מאכלים כמו מלוחייה , חוביזה , פריקה , שישברק , 2 מחמר , מנדסדף , מקלובה או מדפונה איננו מכירים כלל . האם באופן דומה לאמריקנים - שדחו את האוכל המקסיקני בשל יחסי האיבה בין שתי המדינות במאה התשע עשרה ומשום שהמקסיקנים נמנים עם הקבוצות האתניות העניות ביותר בחברה האמריקנית - גם אנחנו דוחים מאכלים הנקטפים בגינה או בשדה ליד הבית משום שהם נאכלים על ידי מי שמזוהים בתודעה הציבורית שלנו כאויב ומתקשרים אצלנו עם עוני ודלות , ואולי גם עם חוסר תרבות ? ראו מילון מונחים בסוף הספר .

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help