sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מבוא להימנעות ההומיריים מאת משה 1 & כה בשם הימבון ( הימנום 08 = ו 1 ןז 1 ץ ( 11 כינו היוונים שיר תהילה לכבוד אחד האלים' שהושר על ידי משורר או על ידי מקהלה במצב רוח הגיגי . בהימנון פונה האדם אל האל בתפילה' או בסיפור תולדותיו וקילוס מעשיו' תוך פירוט הטובות שהוא , האל — נושא ההימנון — משפיע על בני תמותה . ב'משתה' של אפלטון ' ( 176 a ) בגמר הסעודה' ישרים את האל / ואותו שיר היה כנראה הימנון . ההימנונות' שצורתם היתה לכתחילה לירית' נתחברו במשקלים ליריים שונים והושרו בליווי של קיחארה . הריתמוס היה איפוא ריתמוס של זמרה ולא של רציטאטיב . לפי דעתו של אחד העתיקים' המלה יהימנוןי עצמה מוצאה מפועל שהוראתו 'לשירי hydo ) או , ( hydeo הדומה לפועל ado 'אני שר / פועל שממנו נוצרה המלה המקובלת בספרות העולמית 'אודה / ב'חוקים' של אפלטון ( ספר ג' ( 700 b אנו קוראים : 'והיה קיים מין שיר ( אודה , ( תפילות לאלים' והן נקראו בשם הימנונות . ' עדות מעניינת להבנת המלה 'הימנון' אצל העברים הקדמונים נשתמרה בתרגום השבעים ; בתיאור חנוכת הבית על-ידי שלמה ( דברי הימים ב ז' ו ) מתרגמים השבעים את המלים ' להודות לה' כי לעולם חסדו' בהלל דויד בידם' — במלים היווניות : , iv '{> ' 0 ( s Jaime ? היינו 'בהימנונות של דויד . ' אולם שונים בצורתם ובאופים מההימנונות העתיקים האלה הם ההימ נונות' שדוגמאות שונות מהם נשתמרו באוסף המכונה 'ההימנונות ההומיריים . ' התואר 'הומיריים' רומז על אופיים ועל מהותם של הימנונות אלה : אין הם ליריים' אלא אפיים סיםוריים' וכולם נכתבו בחרוז שבו נתחבר האפוס ההומירי " היינו בהכסאמטר , המורכב ביסודו משישה דאקטילים והוא רציטאטיבי על פי אופיו . השם הומירום הפך , בשימושו אצל היוונים הקדמונים' לשם קולקטיבי " והיו מייחסים לו כל מה שנכ-

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help