sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

. 1 המסע אל האני התיזה הראשונה והעיקרית שאותה אציג בחלקו הראשון של ספר זה תטען כי הפילוסופיה של קירקגור היא ניסיון להבין את קיומו הקונקרטי ומשמעותו . הפילוסופיה של קירקגור היא , אפוא , התמודדות הביוגרפיה שלו , היא המסע של קירקגור אל עצמו . קביעה זו אינה טענה רק אודות המניע והמקור של הפילוסופיה של קירקגור , אלא גם אודות האובייקט האחרון שלה . ניתן לומר שקירקגור האיש הוא האובייקט האמיתי של פילוסופיה זו . מיקוד זה בקיום הקונקרטי , בפירושו ובמשמעותו , מופיע כבר ברשימותיו של קירקגור מקיץ ' . 1835 ברצוני לפתוח בביסוסה של התיזה תוך התמקדות בקטע היומן . 1 A 75 ( 5100 ) ניתוח קטע זה מגלה , כי היסודות המרכזיים שיופיעו בצורה מפורשת בחיבוריו וברשימותיו של קירקגור , מצויים כבר כאן באופן ראשוני ועמום , דבר המצביע על כך שהפילוסופיה של קירקגור היא פעילות של הנהרה ( אקספליקציה ) גוברת והולכת של יסודות ראשוניים , שאת משמעותם נכיר בהמשך . קירקגור קובע בצורה נחרצת , כי האדם הוא האובייקט הראשוני של ההכרה , 'ראשית , חייב אדם ללמוד להכיר את עצמו לפני שהוא מכיר משהו אחר' ( יומנים , כרך , 5 עמ' . ( 37-36 אולם מה פירושה של אותה הכרה עצמית ? במקום אחר באותו קטע כותב קירקגור : 'מה שנחוץ לי 1 ראה יומנים , , 1 A 72 June , 1 1835 ( 5092 ) ושם , I A 75 August , 1 1835 ( 5100 ) ( המספרים שבסוגריים מציינים את מספרי הקטעים בתרגום האנגלי בלבד ואינם מופיעים במקור הדני . לפיכך , כשההפניה היא למקור הדני של היומנים לא יופיע המספר שבסוגריים . ( ראה עוד מלנטשוק 4 ל , 19 עמ' . 12 פרק א צעדים ראשונים

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help